Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

De ce ne batem atât de mult pe dogme?

Posted by Calea Domnului on March 24, 2012

[Acest post este un răspuns parţial la comentariul lui Sorin pe care îl găsiţi AICI]

Înainte de a vedea dacă se merită sau nu să ne batem pentru dogme trebuie să fim siguri că am înţeles ce este „dogma”.

Care este dogma pentru mine? Pentru mine, dogma sau doctrina este o afirmaţie de credinţă, un adevăr absolut şi incontestabil.

De ce este dogma importantă pentru mine? Întrucât de ea depinde fericirea mea în timpul vieţii precum şi cea de după moarte; de ea depinde realaţia mea cu Dumnezeu. Într-un cuvânt: Ea îmi detrmină existenţa în toate domeniile ei! Eu sunt ceea ce sunt datorită docmelor pe care le cred şi după care mi-am condus viaţa.

Totalitatea dogmelor constituie crezul meu. Iar crezul constituie principiile mele de viaţă- mai exact, după ele îmi conduc întreaga viaţă. Ele îmi determină gândirea, vorbirea, trăirea, atitudinea. Ele stau la baza formării familiei mele, ele mă învaţă cum să înfrunt necazurile vieţii, cum să mă bucur, cum să mă relaţionez la oameni. Crezul este motivaţia din spate a vieţii de fiecare zi.

Dogma este importantă pentru implicaţiile sale fundamentale în fiecare domeniu al vieţii şi pentru raza infinită de acţiune, dincolo de moarte în eternitate. (Dogma –crezul – viaţa – veşnicia )

De ce alţii nu „se bat pentru dogmă”?

a) pentru că nu-i înţeleg importanţa. Pur şi simplu o văd ca ceva independent de existenţa lor. Le văd ca pe nişte teorii sterile, lipsite de vreo relevanţă practică. Nu sunt conştienţi de implicaţiile reale ale acestora şi de faptul că ele le conduc de fapt viaţa.

b) pentru că nu cred în adevăr absolut. În mod special trăim vremuri când, poate cea mai „deşteaptă” mişcare a diavolului este falsificarea adevărului într-un mod în care „nimeni” să nu se supere. El zice: „toţi aveţi dreptate!” Adevărul a devenit relativ pentru mulţi. Sursa de adevăr suntem noi oamenii. În condiţiile acestea, a lupta pentru o dogmă sau pentru un anumit adevăr, normal că pare o aberaţie. Mulţi sunt revoltaţi întrucât îi jigneşti.

c) pentru că preferă să nu le fie judecată trăirea. Prin faptul că lupţi pentru o dogmă, afirmi de fapt că acea dogmă este adevăr absolut. În felul acesta, pretinzi că cei care nu cred dogma, nu au dreptate …şi faptele lor sunt găsite neconforme cu adevărul.

Altfel spus: omul căruia îî place să-şi trăiască viaţa în oricum (după propriile reguli) nu are nevoie de adevăr absolut sau dogme întrucât în felul acesta, viaţa lui ar putea fi judecată şi faptele lui să fie considerate păcate întrucât au încălcat dogmele morale. Oamenii de genul acesta preferă ca fiecare să creadă ce vrea şi să-şi ţină fiecare dogmele pentru sine ca ei să nu se simtă ameninţaţi că ar exista un Judecător suprem care le va judeca faptele după un adevăr absolut.

d) pentru că nu vor să cunoască adevărul. Dogma creştină este adevărul. Atâta timp cât oamenii nu au adevărul, nu pot ştii ce este minciună.

Acum, eu cred că fiecare luptă pentru dogmele lui de viaţă numai că fiecare în feluri diferite în fucţie de mai mulţi factori. Creştinii, musulmanii, homosexualii, politicienii, hoţii…toţi avem dogme şi prin chiar faptul că trăim după ele, luptăm pentru ele.

Problema este alta: cine este autorul dogmelor noastre?! Noi creştinii pretindem că autorul dogmelor noastre este Dumnez. De aceea credem că Biblia este Cuvântul lui Dumnezeu.

În ceea ce mă priveşte, ce pot spune despre lupta de care ziceai. M-am gândit şi trebuie să-ţi dau dreptate. Este o luptă. Dar nu una disperată. Este o luptă deja câştigată. De ce? Din mai multe motive:

-nu este lupta mea ci a lui Dumnezeu. Eu cred că Biblia este Cuvântul lui Dumnezeu. Atâta timp cât spun ce scrie în Biblie, înseamnă că sunt în tabăra Celui Atotputernic. Chiar dacă momentan, creştinii adevăraţi par înfrânţi, ştim că „cine râde la urmă râde mai bine” pentru că „minciuna are picioare scurte” (opiniile oamenilor, indiferent cât de interesante par, sunt minciuni.)

-Domnul Isus a spus: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa.” Adevărul este o persoană- Domnul Isus. Când noi afirmăm învăţăturile Lui, de fapt Îl proclamăm pe Domnul Hristos. De aceea o facem şi o vom face!

Cineva întreba: cum aperi un leu? Răspunsul este: dă-i drumul! Ceva de genul asta este şi cu lupta de care spuneai tu. Pentru noi creştinii este o treabă simplă: doar afirmăm adevărul Bibliei şi Adevărul Îşi face treaba.

În Biblie spune aşa: Iuda 3 Preaiubiţilor, pe când căutam cu tot dinadinsul să vă scriu despre mântuirea noastră de obşte, m-am văzut silit să vă scriu ca să vă îndemn să luptaţi pentru credinţa care a fost dată sfinţilor odată pentru totdeauna. Cred că nu este evanghelie sau epistolă în Biblie care să nu avertizeze de pericolul învăţăturilor false.

Afirmăm adevarul, dogma creştină pentru că:

-aşa întărim credinţa credincioşilor creştini

-aşa demascăm falsul

-aşa ajutăm şi pe alţii să cunoască adevărul care le poate salva sufletele de la iad

-aşa Îl onorăm pe Domnul Isus- Adevărul, proclamăm domnia Lui pentru că dogmele creştine sunt de fapt Legile Lui.

2 Responses to “De ce ne batem atât de mult pe dogme?”

  1. Anghiliniii Sorin said

    Multumesc.Ai resit sa faci o introducere frumoasa in tema discutiei.Acum astept urmatoarele raspunsuri care vor cuprinde ceea ce vroiam sa aflu cu adevarat.
    Acum,desi am gasit si in acest subiect(despre dogme) ,puncte divergente intre parerile noastre,as vrea ca deocamdata sa nu raspund cu alte argumente ale puncului meu de vedere.Ne-am lasa intr-o ,,batalie”nesfarsita de argumente contradictorii care nu cred ca ar duce undeva.
    Si cum spuneam astept urmatoarele raspunsuri care cred ca constituiau esenta comentariului pe care l-am postat si ai promis ca vei raspunde in etape.

Leave a Reply

 
