Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Cand un sectant iti spune “Dumnezeu sa te binecuvinteze!”

Posted by Calea Domnului on March 12, 2010

<<Cum raspunzi unui sectant care iti spune:”Dumnezeu sa te binecuvinteze!” Amin? sau Doamne ajuta?>>

Acesta este subiectul unui mesaj cu care m-am pomenit zilele trecute pe E-mail. Iata mesajul integral:

Cand un ortodox imi spune ” Dumnezeu sa te binecuvanteze ” raspund imediat cu Doamne ajuta sau Amin. In ultimul timp au inceput si sectantii ( protestanti sau neoprotestanti ) sa imi zica si ei ” Dumnezeu sau Domnul sa te binecuvanteze “. Si pentru ca printr-o capcana lingvistica, stapanul lor cel viclean imi intinde o capcana duhovniceasca, nestiind cum sa reactionez am intrat intr-un blocaj. M-am tot gandit ce fel de raspuns sa dau astfel incat sa-l deosebesc pe Dumnezeul cel Adevarat de inselaciunea ereticilor. Am realizat ca cea mai simpla cale de a-L marturisi este prin maica Lui. De aceeaa orice abordare verbala asemanatoare cu cea de mai sus raspund prin ” Maica Domnului sa ne mantuiasca ” sau ” Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, mantuieste-ne pe noi “.

Am observat ca sectantii folosesc din greu limbajul ortodox. Au ” biserica” se duc la “slujbe”, au “binecuvantare” , etc. Mi-e greu sa imi dau seama din prima dupa exprimare care-i ortodox si care-i sectant.

Intr-un fel toti ratacitii astia se pregatesc de ecumenism. Spre exemplu, acum 25 de ani, in timpul comunismului, cand mergeam spre liceu, treceam pe langa o casa de a lor unde scria mare la vedere denominatiunea lor. Am trecut acum cateva luni pe acolo si se numea acuma Biserica Sfanta Treime si pe frontispiciu aveau o cruce mare cat toate zilele

Omul acesta trebuie ajutat neaparat. Asa cum spune, trebuie ajutat sa iasa din “blocaj”. “Inselaciunea ereticilor” l-a pus intr-o mare dilema. Personal vreau sa-l ajut dar inainte de a-i oferi solutia ca sa se linisteasca vreau sa intreb:

-ce inseamna “in ultimul timp” au inceput si sectantii sa zica- Domnul sa te binecuvinteze? Eu am 30 de ani si de cand ma stiu sectantii folosesc modul asta de salut. Ma mir ca descoperi tocmai acum.

-“Am observat ca sectantii folosesc din greu limbajul ortodox: biserica, slujbe, binecuvantari” Nu exista cumva posibilitatea ca ei sa foloseasca acesti termeni pentru ca sunt biblici, pentru ca sunt in Sfanta Scriptura? Si daca este asa nu crezi ca am putea spune mai degraba ca ei folosesc din greu nu limbaj ortodox ci limbajul biblic?

Eu unul cred ca nu trebuie sa te temi de un astfel de salut din cel putin doua motive:

1. Doar Dumnezeu binecuvinteaza. Diavolu nici nu vrea, nici nu stie si nici nu poate sa binecuvinteze. Asa ca nu te teme. Rau nu ti se poate intampla.

2. Binecuvantarea lui Dumnezeu nu depinde de ce zice unul sau altul ci de relatia ta cu Dumnezeu. La fel ca si cu “La multi ani!” Viata ta nu va fi mai lunga sau mai scurta in functie de numarul de urari.

In concluzie: Dumnezeu sa te binecuvinteze!

14 Responses to “Cand un sectant iti spune “Dumnezeu sa te binecuvinteze!””

  1. razvan said

    Ai dreptate. Dumnezeu e Dumnezeu. Cititorului tau, i-as spune in plus sa citeasca Biblia. Acolo scrie:

    “Eu sunt Adevarul, Calea si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine.”

    Nu-mi amintesc sa scrie pe undeva prin Biblie ca poti obtine mantuirea prin altcineva ?

  2. nasul said

    are dreptate razvan…

  3. marian said

    dar tu il cunosti pe dumnezeu?sa sti ca copii lui dumnezeu trebuie sa iubeasca pe oricine,si pe sarac si pe cel ce te blastama.sa sti ca Domnul cind a venit pe pamant a zis pocaitiva, Ioan a zis pocaitiva dar daca nu cititi scriptura va duceti in erezie

  4. marian said

    Dumnezeu sa te binecuvinteze inseamna ,Dumnezeu sa te vb de bine

  5. carmen said

    Doamne, saracu ..daca ar stii ca biblia zice ca doar in Isus Hristos este mantuira…dar el zice ca sa mantuieasca Maria.Maria saraca si-a facut bine datoria , ea a fost doar un instrument folosit de Dumnezeu ca Isus ,Mantuirorul, sa vina in lume. Ori eu cred ca produsul finit trebuie slavit si nu masina sau unealta din care a fost facut. Eu sunt pictor si cand fac un tablou nu mi s-a intamplat niciodata ca cineva sa zica “ce pensula frumoasa” ci mai degraba lauda lucraea finita.Eu cred ca fecioara Maria a fost o pensula in mana lui Dumnezeu si ca trebuie slavit produsul finit adica Isus Hristos…..nu stiu …eu vad logic asa….Dumnezeu sa va binecuvinteze….sper ca m-a inteles toata lumea..:D

  6. valentin said

    Ce lipsit de cunostiinte este cel care a pus articolul…In primul rand Protestantismul in lume este cu mult mai mare ca ortodoxia asa ca nu se poate numi secta. In 45 de ani daca lumea va mai dura atat … Protestantismul va deveni cea mai mare religie a lumi. Pentru ca are o crestere de 210%.. Asa ca pune-te serios pe studiu si lasa ura. Caci la timpul sfarsitului din toate bisericile vor fi alesi oameni pentru turma Lui Hristos.

  7. Manuela said

    Chiar daca ai scris asta cu ura,eu doresc mult ca Dumnezeu sa te binecuvinteze! … Vei intelege cand o sa citesti Biblia.;) Ma voi ruga pentru tine,si cred ca si cei care au postat comentarii vor face la fel!

    • solideogloriablog said

      Manuela, nu stiu exact ce ai vrut sa spui sau, mai bine zis, cui te-ai adresat. Eu n-as spune ca am scris cu ura. Cred ca este cu totul altceva. Voi spune doar ca ma irita ignoranta sau poate chiar ma dezgusta acest tip superficial de a trage concluzii in necunostinta de cauza. Si apoi modul necivilizat de a te purta cu cineva cu care n-ai avut niciodata de-a face, care n-are nici cea mai mica intentie de a-ti face vreun rau. Toate astea puse pe seama credintei crestine. Asta n-o pot suporta. Nu ma deranjeaza persoana care a spus-o ci ideea in sine ma revolta intrucat este departe de spiritul crestin. Cu cata seninatate poate cineva sa se poarte cum Hristos Domnul n-ar fi facut-o si in acelasi timp sa pretinda ca este placut lui Dumnezeu.

      • Lorellay said

        Cred ca e foarte tarziu sa scriu, dar Manuela cred ca nu a citit toata postarea..si eu cand am inceput sa citesc partea cu “sectantii, eretici, etc” ma gandeam sa las un comment; dar dupa am inteles ca tu ai comentat un anumit mail 🙂 Fi binecuvantat!

  8. Emi said

    Salut!

    1.Mantuirea asa cum s-a mai spus mai sus vine prin credinta in Isus Hristos. Cine crede ca primeste sau ca va primi mantuirea pentru ca el crede in orice altceva (sfinti, icoane, fecioara Maria, o anumita religie sau credinta, fapte bune, posturi, faptul ca merge la biserica si se spovedeste/impartaseste, faptul ca a fost botezat ortodix sau orice altceva etc) decat in Hristos se insala (din pacate pentru el). Asta spune Sfanta Scriptura. Cititi…..adica…daca tot vreti sa fiti credionciosi macar la sfarsitul vietii sa fiti drepti in fata lui Dumnezeu (nu ca cineva ar putea fi drept in fata LUI, dar prin credinta in Hristos poate fi privit drept).

    2. Cine vrea ecumenist??? Eu nu sunt ortodox si nu vreau ecumenism. Eu sunt crestin si daca ii spun unui ordodox “Dumnezeu sa te binecuvanteze” o fac pentru ca in El ne invata sa ne iubim aproapele (chiar daca noua ne este greu, dar asta e invatatura). In alta oridine de idei crede cineva ca in cer, rai sau cum vreti sa-i spuneti, vom avea camere separate, adica una pentru ordodoxi una pentru catolici, una pentru protestanti sau neo-protestanti? Haideti oameni buni…macar cei care sunt crestini sa inceapa sa gandeasca…nu Dumnezeu a inventat religiile si confesiunile…ci noi oamenii.

    3. Asa cum am spus nu sunt ordotox dar daca unul imi spune “Doamne ajuta” ii raspund cu “Doamne ajuta”. Asta nu este ecumenism este pana la urma o rugaciune. Ecumenism este daca imi fac semnul crucii ca el, ma duc si sarut icoanele, merg la moaste etc.

    Ca sa inchei, va spun ca Dumnezeu nu se uita la tine daca esti ordotox, catolic, protestant etc. Noi ne uitam la asta. El se uita daca crezi in Hristos si in lucrarea LUI (lucrarea de pe cruce, cei care citesc Biblia inteleg ce vorbesc). Asa ca atat timp cat Dumnezeu va mai da viata si sanatate, cititi Biblia pana nu este prea tarziu.

    Doamne ajuta, Dumnezeu sa va binecuvanteze, Dumnezeu sa aiba mila de noi toti. Amin

  9. cris said

    Satan ii amageste pe oamenii sub forma uni religii, ca oamenii sa spuna :a mea religie e buna, Dumnezeu a trimis pe Fiul Sau in lumea noastra sa moara pentru pacatele noastre si ca ne aduca din nou la Dumnezeu. Deci singura cale spre cer este doar Domnul Iisus Hristos unde in Evanghelia dupa Ioan 14:6 spune:„Eu sunt calea, adevarul si viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin mine.” Si in Faptele Apostolilor 4:12 spune: „in nimeni altul nu este mantuire:decat prin Iisus Hristos. Apostolii nu a vestit ca mantuirea ar veni prin sfinti sau Maica Domnului ci prin Iisus Hristos. Chiar si Maria intr-o imprejurare spune oameniilor sa faca tot ce spune Iisus, deci nu eamijloceste pentru noi la Dumnezeu ci Domnul Iisus Hristos, Romani 8:34 „Hristos a murit!Ba mai mult, El a si inviat , sta la dreapta lui Dumnezeu si mijloceste pentru noi!” Preotii din zilele noastre ii tin pe oameni in intuneric pentru a se imbogatii ei, nici ei nu ajung in cer si nici pe altii nu-i lasa, asa spune Domnul intr-o imprejurare ca sunt niste povatuitori orbi , care mananca casele vaduvelor si nu le pasa de sufletele oameniilor. Biserica ortodoxa are impresia ca ei sunt de la Domnul Iisus incoace, dar se inseala deoarece cei care il urmau pe Domnul Iisus se numeau crestini(urmasi ai lui Hristos) si daca ar lua Biblia si s-ar compara cu crestinii de pe atunci vor vedea ca sunt foarte de parte. Dumnezeu sa lumineze poporul roman cu o trezire spirituala si sa-i scoata din traditiile si obiceiurile care-i tin departe de ei.

    • solideogloriablog said

      Cris, sunt perfect de acord cu prima parte a comentariului tău. Sunt de acord şi cu ultima parte numai că, ceea ce spui acolo nu este valabil doar pentru ortodocşi ci pentru toate bisericile locale (indiferent de confesiune)care într-un fel sau altul nu-L înalţă pe Domnul Isus.

  10. evoluchian said

    slaba gandire! daca imi dai un verset din Biblie ca Fecioara Maria are putere sa mantuie atuncia esti cel mai tare din lume! dar nu ai cum se vede ca nu citesti Biblia! citeste te rog Epistola lui Pavel catre Coloseni capitolul 1 tot si neaparat versetul de aur 1Timotei capitolul 2 versetul 5 si 6 adica hai ca ti-l scriu eu Caci este un singur Dumnezeu si este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oamenii:Omul Isus Hristos ,care S’a dat pe Sine insusi ,ca pret de rascumparare pentru toti ………. si cate si mai cate versete din Noul Testament si mai citeste te rog si Marcu 16 versetul 15 16 si spune-mi te rog daca copiii pe care ai boteaza cand sunt mici pot sa creada fara sa auda? Credinta vine in urma auzirii! citeste biblia ca spunea cineva odata ca ea e bolobocul poate ortodoxia nu e dreapta poate alta alta dar ai biblia si ea de indruma citeste si iar citeste

  11. Robert said

    Prietene,te asigur ca nu suntem sectanti.Cauta in Dex explicatia termenului.In alta ordine de idei,cand cineva te “atrage intr-o capcana” (esti funny rau de tot) rostind o binecuvantare atunci se traduce prin sintagma “sa te vorbeasca Dumnezeu de bine”.Omul rosteste binecuvantarea iar Dumnezeu o daruieste.E ciudat cum atatia oameni isi arata religiciunea si folosesc termeni si date gresite.Bisericile neoprotestante s-au numit biserici inca din momentul infiintarii(vezi detalii despre Biserica de la Paulis-prima biserica penticostala din Romania).Ceea ce ma bucur este ca nici o biserica nu a pus monopol pe mantuire si ca in cer nu vom mai avea “culori denominale”.Pace

Leave a comment