Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Este biblica relatia dintre un baiat si o fata?

Posted by Calea Domnului on March 11, 2009

„Prietenia dintre un baiat si o fata”

„Astazi din ce text discutam?” – ma intreaba una dintre tinerele ajunse mai devreme la intalnirea de tineret. Am stat o clipa si mi-am zis „buna-ntrebare…” De fapt si eu as fi vrut sa stiu „textul din care discutam.”

Astazi m-am gasit intr-o situatie unica pana in prezent: pentru prima data cand sunt pus in situatia de a vorbi despre un subiect fara a avea un text Biblic la baza ca material didactic. Pana in momentul de fata nu am gasit nici un text Biblic din care sa invatam cum trebuie sa fie o prietenie intre un baiat si o fata.

Pentru ca era timpul sa discutam si acest subiect, si pentru ca eu nu gasisem nici un text biblic ca suport pentru o eventuala invatatura despre prietenie mi-am propus atunci ca structura timpului de studiu sa arate asa:

Ce credeti voi tinerii despre prietenie

In cele ce urmeaza am cautat sa creionez un portret al prieteniei in cauza asa cum am ajuns sa-l percepem noi:

Definitie– ne referim la acea prietenie care este ceva mai mult decat amicitie, o relatie mai intima intre un baiat si o fata, o relatie sentimentala.

Caracteristici– Ce inseamna „mai intima?” Adica „se pot tine de mana”, devin prioritate unul pentru celalalt dedicand timp si atentie unul celuilalt si implicit ajungand la o cunoastere mult mai profunda unul despre celalalt.

Scop– Care este motivatia si rationamentul unui asemenea gen de relatie? Cu ce scop si-ar dori cineva o astfel de relatie?

-unii considera prietenia necesara intrucat creaza cadrul necesar testarii compatibilitatii celor doi

-altii vad prietenia ca o necesitate datorita atractiei puternice fata de persoana respectiva, fapt ce pretinde o relatie mai speciala, mai deosebita

-prietenia satisface o nevoie sentimentala, nevoia de a iubi si de a fi iubit

-prietenia alunga singuratatea

Varsta– De cand ar putea cineva sa intre intr-o astfel de relatie de prietenie cu un partener de sex opus? Dupa ceva timp de gandire ramanem la varsta de 14-15 ani. [Recent am vorbit cu cineva din SUA si spunea ca inca de la varsta de 11 ani in scolile laice se vorbeste despre boy friend si girl friend. Iar in unele case asa zis crestine, adolescenti de 14-15 ani sunt vizitati acasa de „prietenele” lor care dorm peste noapte cu ei in camera. Personal le adresez unor astfel de parinti doar atat: Rusine sa va fie! Altfel de rusine veti ajunge.]

Durata– Cat ar trebui sa dureze perioada de prietenie? Minim 1 an si maxim 3 ani.

Avantaje– Cu ce este mai avantajat un adolescent ce are o prietena decat unul care n-are? Avantajele sunt cele mentionate la rubrica „scop.”

Dezavantaje– se pot incadra in urmatoarele categorii: imoralitate sexuala, relatie superficiala cu Dumnezeu, capacitate scazuta la invatatura si atitudine nepotrivita fata de autoritatea parintilor.

Cateva obiectii personale

De unde stim ca imaginea aceasta despre prietenie este una corecta? O putem oferi tinerilor sau adolescentilor din biserica ca invatatura? V-ar deranja ca in bisericile lui Hristos sa vedeti o fata si un baiat de 14-15 ani de mana si numindu-se prieteni?

Cine detine autoritatea acestui tip de invatatura care se propaga in bisericile noastre pe cale non-verbala de la o generatie la alta cu mentiunea ca cu timpul varsta persoanelor ce o practica scade avand riscul ca peste cativa ani prieteniile intre baieti si fete sa aiba loc de la varsta de 8-9 ani in timp ce, varsta la care oamenii se decid pentru o relatie de casatorie se amana pana abia dupa 30 de ani (asta in cel mai fericit caz.) Ganditi-va putin: daca copii dvs incep prietenia cu viitoarea sotie de la varsta de 10 ani, mai au de asteptat inca 20 de ani pana se vor casatori.

Personal, mie imi da impresia ca libertatea pe care ne-o permitem de a trai in astfel de relatii de prietenie (care se transforma de cele mai multe ori intr-un asa zis concubinaj) ajung sa preia locul relatiei de casatorie. Tot mai multi sunt tineri care astazi prefera o relatie fara angajamente. In multe cazuri doar vestea ca domnisoara a ramas gravida il determina pe unii sa se gandeasca la o eventuala legatura de casatorie.

Mai am cateva obiectii la imaginea prieteniei de mai sus:

1. Scop

-compatibilitatea tu o stabilesti? Care este rolul lui Dumnezeu? Daca tu hotarasti compatibilitatea atunci inseamna ca te cunosti suficient de bine?

-daca intru intr-o relatie de prietenie pentru ca sunt atras atunci am toate sansele sa intru in multe alte relatii de acest gen

-nevoia sentimentala si alungarea singuratatii, potrivit lui Dumnezeu in Biblie sunt satisfacute nu de o relatie de prietenie ci de casatorie.

2. Varsta

 Tipul acesta de prietenie coboara la o varsta tot mai frageda ceea ce creaza ingrijorare intrucat este bine cunoscut ca un asemenea tip de relatie pretinde o atentie deosebita in timp ce adolescentul mai are cel putin inca 8 ani de studiu intensiv.

2. Ce spune Dumnezeu despre prietenie

Nimic! Da, surpriza a aparut atunci cand a trebuit sa vedem ce spune Dumnezeu despre prietenie. Ca baptist ce cred in principiul reformei „Sola Scriptura” dar in primul rand ca un crestin si ucenic al Domnului cred in autoritatea, suficienta si infailibilitatea Scripturilor.

2Tim.3.16-17 Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, sa dea intelepciune in neprihanire pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna.

Tinerii au o obiectie aici: nu este usor de exprimat in public dar, surprinzator ajungem sa ne dam seama ca tineri crescuti in biserica nu mai cred in relevanta si atotsuficienta Scripturilor aducand obiectii de genul „Biblia este o carte veche… normal ca nu ne mai poate invata pe noi in vremurile astea…”

Cineva spunea asa „Biblia nu este nici invechita, nici moderna. Biblia este eterna.” Asta este si raspunsul meu. Sufletul omului a ramas acelasi dintotdeauna. Doar croiala hainelor s-a modificat in timp. Cand te duci la doctor, acesta iti spune un singur lucru: „Dezbraca-te!” Nu-l intereseza haina si nici galoanele de pe ea. Biblia prin invatatura si exemplele oferite, prin principiile ce se desprind de pe paginile ei ofera intelepciune si instruire pentru orice tip de problema a omului modern si postmodern.

Ps.119.9 Cum isi va tinea tanarul curata cararea? Indreptandu-se dupa Cuvantul Tau.

Hai atunci „sa ne indreptam dupa Cuvantul Sau.” Unde putem gasi invatatura explicita, exemplu de viata sau principii legat de subiectul prieteniei intre un baiat si fata? Adam si Eva? Iosif si Maria? Iosif fiul lui Iacov?….???

Raspunsul meu de pana acum este ca nicaieri Biblia nu ofera invatatura sau principii referitor la o relatie de asa zisa prietenie intre un baiat si o fata. Biblia vorbeste despre o logodna (bine-nteles ca inainte de aceasta ar fi fost o perioada de cunoastere dar in nici un caz nu in termenii prieteniei de astazi.) In Biblie, intre sfintii lui Dumnezeu vedem ca nici unul din ei nu era intr-o relatie cu persoana de sex opus doar de dragul de a nu fi singur sau din alt motiv afara de acela al casatoriei. Personal cred ca doar hotararea si gandul casatoriei trebuie sa-i aduca impreuna pe cei doi. Orice alt motiv afara de acesta este o abatere de la adevarul Scripturii.

De ce atunci in biserici ajunge sa se practice prietenia de genul acesta? Personal cred ca predicatorii si pastorii trebuie sa se preocupe mai mult de tineri. Prea mult ne-am preocupat sa distram tinerii si prea putin sa-i imbogatim fata de Dumnezeu. In multe feluri am subminat autoritatea Scripturii lasand ca fenomenul Holywood-ului sa influenteze imaginea familiei crestine astfel ca prietenia este de fapt unul dintre acele lucruri la care Biblia se refera atunci cand spune „obiceiurile lumii sunt desarte.”

Gandeste-te putin: imaginea pe care tu o ai despre prietenie este mai aproape de Holywood sau de HolyScripture? Cine ne-a influentat mai mult gandirea: telenovelele sau revelatia divina?

3. Prietenia cu Dumnezeu

Ce-ar trebui sa-l preocupe pe tanar in perioada aceasta? Scriptura ne arata de fapt ce-ar trebui sa faca un tanar. Vom intelege de aici si interesul exagerat pe care spiritul rau il are in a-i indemna pe tineri sa intre in astfel de relatii.

Plangerile lui Ieremia 3. 24-30 Domnul este partea mea de mostenire- zice sufletul meu- de aceea nadajduiesc in El. Domnul este bun cu cine nadajduieste in El, cu sufletul care-L cauta. Bine este sa astepti in tacere ajutorul Domnului. Este bine pentru om sa poarte un jug in tineretea lui, sa stea singur si sa taca pentru ca Domnul i l-a pus pe grumaz. Sa-si umple gura cu tarana si sa nu-si piarda nadejdea

Iata deci ce este bine pentru un tanar. Iata ce spune Cuvantul Domnului despre perioada aceasta a tineretii. Biblia spune aici ca „este bine” in tinerete sa nu fugi de singuratate imediat pana ce singuratatea si jugul acesta „pus de Dumnezeu” nu-si face lucrarea in vaita ta.

Cu alte cuvinte, adolescenta si tineretea este perioada pe care omul trebuie s-o investeasca intr-o relatie de prietenie cu Dumnezeu. Daca nu acum, atunci cand?

Ecl.12.1 Adu-ti aminte de Facatorul tau in zilele tineretii tale…

Prietenie baiat-fata sau prietenie cu Dumnezeu?  Prieteniile baiat-fata sunt de fapt alternativa celui rau la prietenia cu Dumnezeu.

Concluzia:

Indemnul meu pentru cei ce au urechi de auzit este sa ne intoarcem la Scriptura si sa invatam sa nu mai trecem peste ceea ce este scris. Sa spunem adevarul in Numele Domnului chiar daca nu este in armonie cu mersul lumii acesteia si chiar daca vom fi considerati inapoiati. Este un har ca in vremuri in care Biblia este considerata demodata noi sa fim considerati inapoiati. Este nevoie sa ne exprimam convingerile si sa propagam invatatura. Multi tineri o vor respinge insa unii o asteapta de mult si credinta lor va fi intarita. Mesajul este acesta: prima parte a tineretii este perioada cand trebuie sa intri intr-o relatie personala de dragoste cu Facatorul tau si abia apoi, cand vei fi gata pentru casatorie, fii increzator in Dumnezeu ca-ti va aduce si ajutorul potrivit.

 

Mihail Geabou  3 mar’09

Intalnirea de tineret, Biserica Baptista Emanuel din Alexandria

18 Responses to “Este biblica relatia dintre un baiat si o fata?”

  1. ema said

    se vorbeste de cresti sau de necrestini aici?
    Nu este evident ca odata ce traiesti in concubinaj cu cineva nu te mai poti numi crestin, tocmai pt ca acest lucru contrazice valorile lui Dumnezeu?
    Nu inteleg generalizarea asta cum ca majoritatea tinerilor se insoara dupa 30 de ani. nu este adevarata, decat daca iarasi, vreti sa ne referim la necrestini, sau amestecati, poate?

    In orice caz, nu cred ca nimeni ar trebui sa zica durata ideala a unei prietenii, sau cand este timpul (oricum e evidenta si faza cu 10 ani si prieteni, ca nu e matura). Nici un caz nu este la fel. Dumnezeu lucreaza diferit in vietile oamenilor, potrivit cu caracterul lor, context, etc.
    Cred ca stim cum sa ne comportam intr-o relatie atunci cand intelegem Cuvantul Lui Dumnezeu, facand voia Lui si mai exact pastrandu-ne trupurile curate, avandu-l pe El pe primul loc in viata, astfel nu faci compromisuri. Biblia spune clar ca nici un curvar sau preacurvar nu poate intra in imparatia lui Dumnezeu.
    Daca esti int-o relatie corecta cu Dumnezeu in primul rand, poti semnaliza lucrurile care nu sunt dupa voia Lui, si daca esti destul de matur, renunti la ele.

    Necitirea Bibliei, aduce confuzie in noi, de asta trebuie sa se scrie mii idei cu pucte si subpuncte despre acelasi subiect vesnic – relatia de prietenie dinter un baiat si o fata – te tii de mana sau nu, te saruti sau nu..etc

  2. irina said

    am un baiat cu care ma inteleg fb bn si ma intelg super:*

  3. Miha said

    pai..am o intrebare…care v`as ruga sa ma lamuriti pe mail … ” daca o fata isi pierde virginitatea…dar apoi….ii pare f rau..si …decide sa …incheie relatia cu lumea..si incepe o relatie persoanala cu D`zeu are iertare ?

    • ady said

      Slava Domnului ca exista iertare pentru toate pacatele in afara de unul, hula impotriva Duhului Sfant.Tot ce trebuie sa faci este sa ai o pocainta sincera in fata Domnului Isus si sa iti doresti cu adevarat ca El sa te schimbe si sa vrei sa nu mai pacatuiesti.
      Daca ar fi dupa noi si greselile noastre…am fi neplacut surprinsi sa vedem ca nici macar noi nu ne putem ierta pe noi insine pentru anumite fapte, insa la El este har.Doar sa ne pocaim cu adevarat cat inca nu e prea tarziu.Domnul sa te binecuvanteze!

  4. solideogloriablog said

    Miha cred ca mult mai multi doresc sa afle raspunsul la intrebarea asta asa ca asteptam raspunsuri si aici pe blog.

  5. cristina said

    Sint multe de spus la acest subiect, dar pe scurt, parerea mea este:

    – o fata sau un baiat, nu ar trebui sa fie prieteni pina nu o fac cu scopul de a se casatori
    – cind se decid, trebuie cam un an jumate – 2 ani pina se poate forma o parere daca respectivul e persoana cautata
    – una din primele reguli este sa fie crestin, sau cel putin de aceeasi religie.
    – apoi sa aiba cit mai multe lucruri in comun, realizind ca trebuie sa faca compromisuri la lucrurile in care nu sint

    Miha, daca cuiva ii pare rau de ceea ce a facut, nu mai repeta, cred ca Dumnezeu iarta.

  6. eunice said

    2 link-uri foarte utile:

    http://video.google.com/videoplay?docid=-4897349401540399182&hl=en#docid=-2410930479546461180

    http://video.google.com/videoplay?docid=-2410930479546461180&hl=en&emb=1#docid=-169106517215223573

    Domnul sa lucreze neprihanirea Lui in noi!

  7. solideogloriablog said

    Eunice multumesc mult pentru link-uri. Am vizionat cu placere si mare atentie primele doua parti. Stii cumva daca exista si partea a treia? Cred ca multi adolescenti si tinerii trebuie sa vada asta.

    • eunice said

      Ma bucur ca le-ai vizionat.Si eu cred ca multi adolescenti si tineri trebuie sa vada.

      Din cate stiu eu, prezentarea completa a mesajului se afla pe CD sau DVD “Sex has a price tag”.
      Mai multe informatii pe site-ul ei http://pamstenzel.com/ la sectiunea SHOP.

      Pe amazon.com posibil sa fie mai scumpa comanda, si din cate am vazut DVD-ul nu este disponibil acum,
      in schimb este cartea cu acelasi titlu, scrisa de ea si Cyrstal Kirgiss,
      care de asemenea cred ca este foarte utila.

  8. destul de simplist ca sa motivezi pe cineva sa inteleaga biblic ce inseamna cu adevarat o relatie de prietenie, scopul ei, varsta potrivita, ce spune D-zeu despre o astfel de relatie. Si se vede asta in unele din commenturi. Oricum apreciez initiativa

    • solideogloriablog said

      Catalin, eu inteleg ca Dumnezeu nu spune nimic despre o astfel de relatie intrucat de fapt, in voia lui Dumnezeu ea nu este luata in calcul. Asa ca nu pot motiva pe cineva sa inteleaga biblic ceva ce de fapt nu exista. Relatiile de prietenie (cu exceptia celor motivate doar de casatorie, si asta la o varsta potrivita) nu exista pentru crestini. Ele sunt doar o practiva pagana adesea adoptata de “crestini”.

  9. eunice said

    Pentru ca acest post este legat invariabil de casatorie (asa cum bine a afirmat Mihail ca scopul unic al unei relatii de prietenie este casatoria) as vrea sa va impartasesc un mesaj despre casatorie pe care l-am ascultat impreuna cu sotul meu in urma cu ceva vreme. Stiu ca poate unii ati auzit multe , si dintre cei care nu sunteti casatoriti si dintre cei care sunteti, dar va marturiresc ca ne-a strapuns la inima Cuvantul Domnului, asa cum spune Evrei 4.12
    Este predicat de fr. Paul Washer (poate unii ati auzit sau ati ascultat mesaje de-ale lui; daca nu, va incurajez sa ascultati si altele).

    Mesajul despre casatorie e impartit in 2 parti mari:

    http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.asp?SID=12007214812
    http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.asp?SID=120072211199

    Prima parte se poate gasi si pe youtube impartita in 5 episoade:
    de ex primul episod din prima parte :

    (dupa acesta, le veti gasi si pe celelalte usor)

    In Domnul,
    Adina

  10. eunice said

    P.S. si seria despre dating :
    http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0 – partea 1
    pana la partea 9.

  11. zozolix said

    hey.:)sall:*..si eu sunt implicata intr`o relatsie cu un prieten din bise:X[parintii nostrii stiu d noi si nu au nimic impotriva] avem d gand sa ne casat peste ktiva ani;))[eu am 16 el 19:x]ne intelegem ffff bne..suntem impt d app 1 an:) si am planuit sa nu ne mai certam..chiar dak apar neintelegeri le rezolvam.cu incredere si cu sinceritate..relatia..fara incredere si sinceritate nu se numeste relatie.si mai mereu vbim desp Dzeu si suntem uimiti cum a lucrat El;)el + ea + EL = Familia care defineste Dragostea Cerului!

  12. Daniela said

    Vreau sa va cer si eu o parere in legatura cu ce mi s-a intamplat…Am avut o relatie de un an de zile cu un baiat care este penticostal…precizez eu sunt baptista..din punctul meu de vedere nu conteaza religia ci conteaza viata ta si dumnezeul la care te inchini.Ma-m rugat Domnului pentru ca El sa imi dea baiatul potrivit pt mine…… i-am spus de la inceput ca daca isi doreste o prietenie neserioasa nu voi vorbi cu el pt ca eu imi doream sa am o relatie serioasa sa aiba ca si scop casatoria.A zis ca si el isi doreste asta doar ca trebuie sa ne cunoastem mai intai…asa era si normal…de atunci a trecut un an,timp in care el a venit la mine acasa i-a cunoscut pe parintii mei,eu am fost la el acasa i-am cunoscut pe ai lui…mi s-a parut totul bine . Singura chestie care mi se parea mai dubioasa era faptul ca parintii lui nu au venit sa cunoasca parintii mei..dar am zis ca sa nu ne grabim,toate la timpul lor.Apoi mi s-a spus ca el vrea sa mearga la o sora proroc sa vada daca Domnul vrea ca noi sa continuam….eu am zis ”da” si din nestiinta pt ca la noi la baptisti nu se procedeaza asa….prin proroci am raspuns cu da.A mers la acea sora si ma sunat si mi-a spus ca Domnul a vb si a spus ca el sa se desparta de mine…a fost ceva wow…dar am acceptat.A doua zi a venit la mine si a zis ca a ascultat din nou lucrarea prin sora respectiva si a inteles ca Domnul vorbise ca era vorba despre lucruri firesti si de acele lucruri sa se desparta,nu ca noi sa ne despartim…Am zis bine cu conditia ca noi prin relatia pe care o vom avea de acum in colo sa fim un exemplu!A durat o luna si apoi mi-a zis ca vrea sa mearga la umplerea cu Duhul Sfant…am fost si eu acolo si pot spune ca am ramas umpic surprinsa dar apoi mi s-a explicat si acum stiu despre toate acele lucruri.a fost in 2 seri la rand si nu a primit Duh Sfant …in urmatoare seara mi-a zis ca trebuie sa luam o pauza pt ca vrea sa se dezice intr-u totul Domnului si ca sora respectiva a avut dreptate cand a spus ca trebuie sa ne despartim dar ii pare rau ca nu a ascultat.Asa am facut dar ca si continuare la ceea ce a zis el am spus ca numai vreau sa vorbesc cu el niciodata si ca vreau sa ma uite.Nu stiu daca am facut bine ce am facut dar va marturisesc ca am fost foarte suparata si am suferit mult si mai apoi sa aflu ca mama lui si-a dorit ca noi sa ne despartim.Ma surprins umpic faptul ca parintii lui nu au venit sa ii cunoasca pe ai mei..dar nu ma-m gandit nici o clipa la asa ceva…si mai ales intre copii Domnului ca asa ne numim…Oare se mai intampla si lucruri din astea intre pocaiti???Of mi-e atat de greu si va rog daca binevoiti sa imi raspundeti….nu stiu daca am facut bine ca iam spus ca numai vreau sa vorbesc niciodata desi el ma mai cauta si acum dar am cautat sa nu-i mai raspund la niciun mijloc de comunicare…oare Domnul a vrut asta…??este oare o incercare??ne facem noi cu mana noastra rau..??.Pt ca el mi-a spus ca daca e dat de la Domnul sa fim impreuna,vom fi….ce sa mai cred….??sunt foarte confuza…Domnul sa va binecuvinteze

    • solideogloriablog said

      Daniela, îmi aminteşti de o situaţie similară. Nu mai ştiu exact toate detaliile dar era ceva de genul: o fată baptistă şi un băiat penticostal. O relaţie de un an sau doi… apoi băiatul apelează la proorociţă şi aceasta îi spune că trebuie să rupă relaţia. Durerea a fost mare. Proorociţa avea o nepoată care trebuia măritată. (Nu mai ştiu sigur.) Fata s-a căsătorit mai apoi cu altcineva şi sunt bine.
      Eu mă întreb, de ce oamenii aceştia nu merg la prooroc înainte de a intra într-o relaţie? de ce merg la prooroc de obicei când vor să iasă dintr-una?

      Câteva observaţii:
      -“m-am rugat…. i-am spus”. Daniela, contează să te rogi Domnului, contează şi ce i-ai spus tu băiatului. Dar cel mai mult contează ce ţi-a spus ţie Domnul că trebuie să ai în vedere când te gândeşti la căsătorie. Dacă noi am lua seama la ce ne spune El, am fi scutiţi de multe necazuri. De aceea eu cred că multe ni le facem noi cu mâna noastră. Intenţiile bune nu garantează succesul căutărilor noastre. Nici măcar rugăciunea. De fapt, rugăciunea nu Îl schimbă pe Dumnezeu ci pe noi; prin rugăciune nu voia noastră devine voia Lui ci voia Lui devine voia noastră.

      -toţi sau cel puţin majoritatea vor spune că îşi doresc o relaţie serioasă. Ce contează în primul rând este nu ca relaţia să fie serioasă ci omul. Dacă omul este serios, atunci relaţia va fi serioasă. Dacă omul este neserios atunci relaţia va fi …cum este omul.

      -“…dacă Domnul vrea ca noi să continuăm.” Vrei să spui că Domnul a vrut să intraţi în relaţia asta şi acum se poate răzgândi? Domnul a vrut să vadă dacă merge? Ceea ce Domnul începe, duce în mod sigur la bun sfârşit. Nimic nu-I poate sta în cale.

      Într-adevăr, sunt căsătorii între baptişti şi penticostali care merg foarte bine. Dar acestea sunt căsătorii fericite nu pentru că cei doi fac parte din Alianţa Evanghelică ci pentru că amândoi au relaţie cu Domnul Isus. Deci, ceea ce vreau să spun este că nu numele cultului contează ci relaţia cu Domnul Isus. Este valabil şi în cazul tău şi în cazul lui. Ai avut dovezi solide să crezi că tânărul acesta avea o relaţie personală cu Domnul Isus şi că Hristos era Domnul lui?

      Cred că este foarte periculos să te gândeşti la căsătorie cu cineva care în călăuzire îşi ia reper proorocii de felul acesta. El nu are principii biblice solide, nu are relaţie cu Dumnezeu… Am auzit de un caz real când o femeie măritată şi-a părăsit bărbatul şi copiii tot pentru că aşa i-a proorocit cineva sau chiar i-a spus Dumnezeu (nu mai ştiu exact). Ce siguranţă şi linişte poţi avea lângă un astfel de soţ?

      “el mi-a spus ca daca e dat de la Domnul sa fim impreuna,vom fi….ce sa mai cred….??”- De obicei aşa spun persoanele care ar vrea altceva dar, dacă cumva nu găsesc altceva mai bun, vor să lase o uşă deschisă ca să aibe unde să se refugieze. Cu alte cuvinte: nu eşti ceea ce vrea el dar, în căz că nu mai apare nimic pe placul lui, se va întoarce la tine.

      Două sfaturi pentru tine:
      -asigură-te că ai o relaţie personală cu Domnul Isus. Este El Stăpânul tău? Ai o viaţă disciplinată de rugăciune şi citire a Cuvântului Său? Îl iubeşti pe El mai mult decât pe tine şi idealul tău de soţ? O relaţie vie, reală cu Domnul Isus este cadrul în care poţi afla fără greş voia Domnului. El te va face să-I înţelegi voia dacă stai aproape de El.

      -apelează la păstorul bisericii din care faci parte sau la oameni maturi în credinţă care te cunosc mai bine. Mărturiseşte-le situaţia ta, nu ascunde nimic şi lasă-te îndrumată de oamenii lui Dumnezeu din biserica ta (poate chiar o soră). Dumnezeu se foloseşte şi de ei.

  13. Daniela said

    Pace!
    Va multumesc pentru ca mi-ati raspuns si la fel cum ati spus dumneavostra:
    -”toţi sau cel puţin majoritatea vor spune că îşi doresc o relaţie serioasă. Ce contează în primul rând este nu ca relaţia să fie serioasă ci omul. Dacă omul este serios, atunci relaţia va fi serioasă. Dacă omul este neserios atunci relaţia va fi …cum este omul”
    El mi-a spus ca nu a fost serios si ca nu se gandea la casatorie…dar ma intreb de ce a spus atunci cu ”da….o relatie serioasa”cand eu la-m intrebat despre asta?

    ”Ai avut dovezi solide să crezi că tânărul acesta avea o relaţie personală cu Domnul Isus şi că Hristos era Domnul lui?”
    Nu stiu cat de solida este relatia lui cu Dumnezeu,cert este ca pe mine m-au dezamagit (in a crede ca sunt mai mult decat penticostali),dar ii multumesc Domnului ca am trecut si prin asta si ma-m apropiat si mai mult de El.

    Si vreau sa va spun ca ati avut dreptate cand ati spus :
    ”“el mi-a spus ca daca e dat de la Domnul sa fim impreuna,vom fi….ce sa mai cred….??”- De obicei aşa spun persoanele care ar vrea altceva dar, dacă cumva nu găsesc altceva mai bun, vor să lase o uşă deschisă ca să aibe unde să se refugieze. Cu alte cuvinte: nu eşti ceea ce vrea el dar, în căz că nu mai apare nimic pe placul lui, se va întoarce la tine.

    Fiindca dupa 2 luni in care nu am vorbit,doar ne-am salutat,m-a intrebat daca am trecut peste ceea ce a fost si as vrea sa continui.
    Nu cred ca as mai putea sa continui dupa toate cele intamplate.
    Domnul sa imi dea lumina si intelepciune.

    Am luat in considerare sfaturile si vreau sa va multumesc inca o data.
    Domnul sa va rasplateasca in tot ceea ce faceti!

    • solideogloriablog said

      Daniela, călăuzirea care nu dă greş şi pe care nu o vei regreta este o relaţie cât mai apropiată de Domnul Isus. Atunci vei şti sigur ce ai de făcut. Şi nu uita, oamenii nu îi cunoşti după vorbe ci “după roade”- spunea Domnul. Şi iarăşi, faptul că era penticostal nu garantează neapărat caracter dar acum nici nu trebuie să judeci pe toţi penticostalii după exemplarul cunoscut de tine. Singurul care nu dezamăgeşte este Domnul Isus. Oamenii de care merită se te apropii sunt creştinii (dar şi ei pot dezamăgii). Oamenii de care să ne ferim sunt oamenii religioşi (cei care sunt doar penticostali, baptişti, adventişi…etc). Mult har

Leave a Reply

 
