Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Politica si adevarul

Posted by Calea Domnului on December 2, 2008

De  ceva timp, intorcandu-ma acasa in Alexandria am avut posibilitatea sa fiu mai la curent cu informatiile politice din tara noastra. Nu spun ca mi-au lipsit inainte si nici ca ma ajuta prea mult acum. Cunoasterea de acest gen imi provoaca dezamagire ca sa nu spun mai mult. Ma dezgusta imaginea unor oameni care pentru a-si sustine punctul de vedere jignesc pe ceilalti, mint cu zambetul pe buze si niciodata, nici ei si nici colegii lor de partid nu sunt vinovati de absolut nimic spre deosebire de ceilalti care sunt responsabili, spune ei de dezastrul din Romania.

Duminica asta, pe 30 noiembrie au fost alegeri parlamentare. Pana sa intru in sectia de votare nu pot spune ca am stiut pe cine voi vota. Cui sa acord votul pentru camera deputatilor abia in cabina de vot m-am hotarat si daca ma intrebati nici acum nu stiu cum se numea respectivul; stiu doar partidul.

Nu m-am dus la vot cu asteptari. De fapt nu astept nimic decat mai rau pentru noi crestinii- asa ne invata Biblia. M-am dus totusi sa-mi fac datoria de cetatean al acestei tari pentru ca noi crestinii trebuie sa fim cei mai buni cetateni ai tarii din care facem parte.

Seara a trebuit sa tin „ora de tineret” si m-am gandit sa spun ceva bisericii legat si de acest eveniment important pentru tara noastra. Nu stiu care cu cine a votat, nu stiu cine s-a bucurat sau a fost intristat datorita rezultatului alegerilor insa un lucru stiu sigur: crestinul intotdeauna este deplin satisfacut intrucat nadejdea noastra nu este in conducerea vreunui partid ci in Dumnezeu.

Ioan 18.37 „Atunci un Imparat tot esti!” I-a zis Pilat. „Da” a raspuns Isus.

Pilat si Domnul Isus -omul politic si Dumnezeu se intalnesc. Omul politic descopera abia acum ca Domnul Isus este de fapt nu senator si nici deputat ci un imparat. Noi putem adauga fara sa gresim ci de fapt sa corectam :„Imparatul” cu articol hotarat la singular.  Oare cand au avut loc alegerile in urma carora Domnul Isus a fost ales? Cine L-a votat si cu ce majoritate a reusit sa iasa invingator?

Ps.2.6 …Eu am uns pe Imparatul Meu pe Sion, muntele Meu cel sfant.”

Dumnezeu Tatal a votat pentru Domnul Isus. Un singur vot a insemnat nu majoritatea ci unanimitate intrucat la urma urmei trebuie sa ne amintim ca dincolo de stampila de vot aplicata de noi, voia lui se implineste caci noi stim ca „stapanirile care sunt au fost randuite de Dumnezeu.”(Rom.13.1)

„Imparatia Mea nu este din lumea aceasta” a spus Domnul Isus. Aceasta trebuie sa ne-o reamintim si noi. „Eu sunt Imparat. Eu pentru aceasta M-am nascut si am venit in lume ca sa marturisesc despre adevar. Oricine este din adevar asculta glasul Meu.”(Ioan 18.37)

Iata un Imparat cu totul unic: Domnia pentru El nu este o alegere sau o vocatie descoperita mai tarziu in viata ci este scopul existentei in sine. Prin natura Sa El este Rege si nu poate fi altfel.

Ceea ce reprezinta pentru mine o revelatie noua in textul acesta este intrebarea lui Pilat, a omului politic. Intrebarea lui dar si atitudinea de dupa aceea intruchipeaza fidel starea de fapt a politicii din toate timpurile: Pilat I-a zis:”Ce este adevarul?” Dupa ce a spus aceste vorbe a iesit iarasi afara…(v.38) la public.

„Ce este adevarul?” intreaba omul politic. „Dar bine mai Pilate, om politic si guvernator roman, pana acum tu cu ce si prin ce ai cucerit lumea daca tu nu stii ce este adevarul?!” In mod indirect Pilat, omul politic in fata Regelui divin recunoaste ca a cucerit lumea prin minciuna. De fapt la baza politicii de astazi sta minciuna si inselatoria. Pentru prima data cand inteleg mai bine lucrul acesta, fapt ce ma ajuta sa ma raportez corect la politica zilelor noastre.

De observat este si atitudinea de dupa ce a pus intrebarea. Pilat, omul politic  nu asteapta raspunsul. Politica nu stie ce este adevarul ci doar minciuna. Mai rau insa este faptul ca nici nu vor sa stie adevarul pentru ca adevarul ar falimenta politica omeneasca si ratiunea pentru care aceasta exista: dorinta de putere si imbogatire.

In concluzie, la ce te astepti de la politica? De ce te agiti degeaba? Este justificata nelinistea ta sau asteptarile tale cu privire la vreun partid sau altul? In nici un caz, daca esti crestin stii ca Imparatia ta nu este din lumea aceasta. Totusi, straini si calatori fiind aici vom cauta sa fim cei mai buni cetateni ai patriei noastra si asta ramanand loiali Regelui pe care Tatal L-a uns sa domneasca peste intreaga creatie.

Soli Deo Gloria

2 Responses to “Politica si adevarul”

  1. Sorina said

    Din pacate, politica si adevarul nu pot convietui. Cum sa afirme un politician ca, de fapt, ceea ce il intereseaza pe el sunt doar puterea si banii? Pentru ca, daca ar exista (totusi!) oameni cinstiti care sa incerce sa intre in politica, in scopul de a savarsi lucruri bune, corecte si de ajutor pentru oamenii care l-au ales, ar fi indepartat inca din start din cursa: “rechinii” l-ar manca de viu pentru ca, oricine nu slujeste interesele lor, nu are ce cauta in acest “joc”. Parerea mea e ca, mai mult sau mai putin, cam toti sunt “o apa si un pamant”… alta denumire, aceiasi lupi… Dovada si “migrationismul” la care apeleaza, in functie de cum se deplaseaza puterea…
    Cred ca am spus destul despre parerea mea privind politica… am incercat sa fiu cat mai “delicata” in exprimare…

  2. solideogloriablog said

    Interesant- politicienii voebesc de programe dar se muta de la un partid la altul. Ce inseamna asta? …se intelege.

Leave a Reply

 
