Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Lucrare de control la spiritualitate

Posted by Calea Domnului on March 24, 2008

Iov 1.13-22  Intr-o zi pe cand…

Profesoara intra nervoasa in clasa [cine stie din ce motiv- certuri acasa sau poate nu era pregatita pentru lectie J ] arunca pe catedra catalogul si striga „Scoateti o foaie de hartie!” Atunci rasfoiam repede caietul de notite sa aruncam macar o ultima privire asupra materialului predat (daca il aveam notat), cautam ajutor la „un prieten” – tu imi spui asta iar eu iti spun cealalta.

Iov a avut parte de o lucrarea de control neanuntata si nu a avut nici o sansa sa o poata amana. „Intr-o zi…” spune textul. Nu stim daca era luni, marti sau vineri ci „intr-o zi.”

Imi aduc aminte cu nostalgie de timpul petrecut pe bancile scolii. Atunci nu-mi placea insa acum as dori sa trec din nou prin emotiile lucrarilor de control. Unele erau anuntate altele …NU! Pe cele ne anuntate incercam sa le amanam- „D-na invatatoare va rugam frumos, hai sa o lasam pe data viitoare si va promitem ca o sa invatam mai bine! Va rugam frumos, sau macar ora viitoare. Daca nu se poate asa macar lasati-ne sa mai invatam 10-20 de minute…” Aveam insa negociatori sef care stiau cel mai bine sa puna problema cu profesorii nostri. Cu toate acestea nu in toate cazurile ne bucuram de succes.

Iov a primit lucrare de control fulger si la propriu si la figurat- v.16 „focul lui Dumnezeu a cazut din cer si a aprins oile si pe slujitorii tai si i-a ars de tot…” La ce materie? La spiritualitate, pe tema inchinarii. I s-a cerut sa vorbeasca despre maretia lui Dumnezeu. Testul nu a fost prea complex ci doar o intrebare simpla i-a fost adresata lui Iov: „Iov, cat de mare este Dumnezeul tau? Vorbeste-mi despre gloria si vrednicia Lui?”

Va intrebati de felul probei? A fost o proba practica. Iov n-a avut nevoie de o foaie de hartie caci testul l-a simtit „pe pielea lui.”

Iov 7.5 Trupul mi se acopera cu viermi si cu o coaja pamantoasa; pielea-mi crapa si se desface.

Examinatorul? Cel mai bun in domeniu. Cel mai bun si cel mai exigent in domeniul spiritualitatii si inchinarii autentice este satana. Iov 1.12 Domnul a zis satanei:”Iata iti dau pe mana tot ce are, numai asupra lui sa nu intinzi mana.” Vei avea Iov cel mai exigent corector in domeniu. Nu este nici un altul mai experimentat in testarea inchinatorilor adevarati asa cum este inspectorul universal satana.

Miza? Gloria si demnitatea lui Dumnezeu. Daca tu pierzi, El pierde- Cel Ce S-a laudat cu tine ca ai invatat bine lectia inchinarii. Invatatorul lui Iov a fost insa Marele Invatator- Dumnezeu. Iov a fost un elev eminent. Mi-amintesc ca invatatorii si profesorii nostri nu trimiteau la olimpiada pe oricine din clasa ci pe cei mai buni. Succesul elevului este gloria invatatorului.  Dumnezeu indrazneste sa trimita la „olimpiada de spiritualitate si inchinare” pe Iov.

Atentie! Surpriza, a venit ziua! Esti tare de inima Iov? Sa nu te copleseasca emotia. Tine-te bine!

-boii care arau si magaritele pasteau…Iov, dar dupa cum bine auzi totul este la timpul trecut.

-oile si slujitorii tai au fost prajiti Iov.

-camilele si slujitorii Iov… trebuie sa-ti mai spun ce s-a-ntamplat?

-fiii si fiicele Iov…ai inteles?

Acesta a fost continutul problemei. Ce ai de facut se intelege sau mai bine zis- in asta consta testul: Cum reactionezi? Hai sa vedem?

Testul a fost foarte scurt. Intr-o zi… poate in mai putin de-o ora toate aceste tragedii devin realitate in viata unui singur om. Turmele lui care acopereau tara acum ingrasa pamantul. Slujitorii lui de asemenea iar fiii lui sunt in sicrie. In ograda lui Iov stau aliniate 10 sicrie. [Ti-a murit o ruda apropiata? Poate un copil?] Lui Iov i-au murit 10 copii. Toti in aceeasi zi si toti au murit din cauze necunoscute si neasteptate. Casa lui Iov este in doliu. Iov alearga de la un sicriu la altul si nu stie la care sa mai planga.

Vestea despre suferinta lui Iov s-a raspandit in toata regiunea si chiar pe tot pamantul. Trei prieteni vin sa-l mangaie la vederea lui „nu l-au mai recunoscut. Au ridicat glasul si au plans. Si-au sfasiat mantalele si au aruncat cu tarana in vazduh deasupra capetelor lor si au sezut pe pamant langa el sapte zile si sapte nopti fara sa-i spuna o vorba caci vedeau cat de mare ii este durerea.” (2.12-13)

 [Inspectorul universal in domeniul inchinarii se aseaza adanc intr-un fotoliu si asteapta ascunzand un zambet sadic in coltul gurii. Intreaga audienta si supraveghetorii raman uimiti de greutate testului. Nu mai vazusera pana atunci o asa problema dificila. Toti asteapta in tacere. Oare cum va raspunde? Cum va reactiona?]

Dintre toate examenele si testele pe care eu personal le-am avut cele de tip grila mi-au placut cel mai mult. Si Iov a avut un exament de tip grila insa putin mei delicat deoarece i se sugereaza un singur raspuns: „Blesteama pe Dumnezeu!” Acesta este raspunsul pe care insusi examinatorul (satana) il astepta si evident era gresit: 1.11 „dar ia intinde-Ti mana si atinge-Te de tot ce are si sunt incredintat ca te va blestema in fata.” Mai mult de atat- cel mai de incredere si apropiat prieten- sotia lui ii sopteste raspunsul gresit „blesteama pe Dumnezeu si mori!” (2.9)

Iata raspunsul lui Iov- „Iov s-a sculat, si-a sfasiat mantaua si si-a tuns capul. Apoi aruncandu-se la pamant s-a inchinat si a zis- Gol am iesit din panatecele mamei mele si gol ma voi intoarce in sanul pamantului. Domnul a dat si Domnul a luat- binecuvantat fie Numele Domnului!” (1.20-21)

Care a fost de fapt raspunsul lui Iov? „Doamne, Tu esti vrednic de inchinare atat in bogatie cat si in saracie, atat in veselie cat si in profunda suferinta. Da, Tu esti Cel Ce mi-ai dat tot cea am avut- avere si copii dar mai presus de toate Tu esti Comoara mea. Tu esti vrednic sa primesti inchinarea mea nu atat pentru ceea ce imi dai ci pentru ceea ce Tu esti!”

Ps.73.25-28 Pe cine altul am eu in cer afara de Tine? si pe pamantu nu-mi gasesc placerea in nimeni decat in Tine. Carnea si inima pot sa mi se prapadeasca fiindca Dumnezeu va fi pururi stanca inimii mele si partea mea de mostenire caci iata ca cei ce se departeaza de Tine pier; Tu nimicesti pe toti cei ce-Ti sunt necredinciosi. Cat pentru mine, fericirea mea este sa ma apropii de Dumnezeu. Pe Domnul Dumnezeu Il fac locul meu de adapost ca sa povestesc toate lucrarile Tale.

Iov 1.22 In toate acestea Iov n-a pacatuit deloc si n-a vorbit nimci necuviincios impotriva lui Dumnezeu.

„Intr-o zi…” -nu stiu cine sunteti si nu va cunosc pe toti insa daca esti copil al lui Dumnezeu mai devreme sau mai tarziu „ziua aceea” va fi traita si de tine. Poate unii dintre dvs, din rudele sau cunoscutii dvs ati trecut deja de aceasta „lucrare de cotrol” altii poate chiar acum sunteti in timpul examenului iar altii o veti intalni in viitor.  Miza este mare. Suferinta insuprotabila. Apropiatii iti vor sopti adesea raspunsul gresit. Ce vei alege?

Domnul sa ne dea har, intelepciune si rabdare pentru ca in orice situatie sa dovedim din nou si din nou ca Domnul Dumnezeu este vrednic de inchinare in orice situatie. Noi ne inchinam lui Dumnezeu nu pentru ceea ce ne ofera ci pentru ceea ce este.

8 Responses to “Lucrare de control la spiritualitate”

  1. violeta said

    As vrea, daca aveti timp, sa cititi ceva despre Iov din blogul meu. http://shalomshalom.wordpress.com/2008/01/27/cartea-lui-iov/
    Multumesc

  2. Sabina said

    Pe cel ales Dumnezeu il trece prin Egiptul lui. In timp ce Esau se bucura in tihna de mostenirea lui, muntele Seir, Dumnezeul lui Iacov ii testeaza credinciosia lui si fiilor sai in robie, in pustie, in razboaie.
    Continui sa-L lauzi si sa-L cinstesi cu slujirea ta atunci cand iti testeaza credincioasia ? Esti gata sa-L slujesti „chiar daca”, nu „doar daca imi vindeci sufletul, binecuvintezi lucrarea mainilor mele, imi armonizezi relatiile cu cei in mijlocul carora m-ai pus”. „Caci chiar daca smochinul nu va inflori […] si cimpiile nu vor da hrana, oile vor pieri din staule, si nu vor mai fi boi in grajduri, eu tot ma voi bucura in Domnul, ma voi bucura in Dumnezeul mintuirii mele!
    Domnul Dumnezeu este taria mea; El imi face picioarele ca ale cerbilor, si ma face sa merg pe inaltimile mele.” EU, a zis Domnul Isus voi zidi Biserica Mea si portile locuintei mortii nu o vor birui! Atunci cand esti gasit vrednic sa fii incercat, biruinta ti-o da tot El! „Imi pusesem nadejdea in Domnul, si El S-a plecat spre mine, mi-a ascultat strigatele. M-a scos din groapa pieirii, din fundul mocirlei;mi-a pus picioarele pe stinca, si mi-a intarit pasii. Mi-a pus in gura o cintare noua, o lauda pentru Dumnezeul nostru. Multi au vazut lucrul acesta, s-au temut,si s-au increzut in Domnul.” Marturiseste-L pe Domnul in incercari. Spune despre El cat de „multe sunt minunile si planurile Tale pentru mine:nimeni nu se poate asemana cu Tine.”
    Ma jertfesc, ma bucur sa ma las in voia Domnului. Singura expresie de reciprocitae fata de moartea Domnului este sa fiu gata sa fiu obisnuit cu suferinta.

    Alaturi de suferinta incercarii credinciosiei ca si cea a lui Iov, toti suntem chemati sa traim suferinta slujirii, costul mantuirii altora. Te slujesc „chiar dacaar fi sa umblu prin valea umbrei mortii”, eu stiu ca „Tu esti cu mine”. Suntem impreuna lucratori cu Domnul. Insa nu exista crestinism care nu costa. Adevarata cale a mantuirii costa. Pe Domnul mantuirea noastra L-a costat totul. Noi ce pret al uceniciei platim bucurosi? „Tu nu doresti nici jertfa, nici dar de mancare, ci mi-ai strapuns urechile…”. Jertfa la care m-ai chemat este slujirea, este sa fiu rob pana la moartea egoismului meu, sa nu mai traiesc eu ci Cristos sa traiasca in mine. Un exemplu simplu: Sunt gata sa sufar pentru ca o persoana din familia mea sa se mantuiasca? Ce fac, nimic? Nici o zi de post, nici o stare de infranare, nimic? Exista lacrimi, sau slava Domnului ca am fost mantuit? Daca Domnul astazi ar fi pe strazile oraselor noastre ar face ce a facut si atunci: ar lucra ca sa fie mantuite sufletele. Esti gata sa te pui in mainile Domnului Isus?

    Va doresc putere de jertfire in lucrare!

  3. gianina said

    “Noi ne inchinam lui Dumnezeu nu pentru ceea ce ne ofera ci pentru ceea ce este.”
    AMIN!!!

  4. doina said

    Suntem un abur,un fir de praf,un vierme;ce am putea spune atunci?
    EL face tot ce vrea,nimic nu I se poate impotrivi.Totusi:avem MARE PRET in ochii Sai,suntem cea mai privilegiata fiinta din acest Univers!!O iubeste, o protejeaza ,o mangaie,ii declara dragostea,zi de zii,imparte cu ea totul,TOTUL,chiar si pe SINE INSUSI:deci ce ziceam?:”Din EL prin El si ptr EL sunt toate lucrurile,a LUI sa fie Slava acum si-n veci Amin!”

  5. Hecame4me2 said

    :)Am citit si mi-a placut🙂 Doamne ajuta!

  6. solideogloriablog said

    Hecame4me2- sper sa fie de folos. Am vazut copiat acest mesaj pe blogul tau. Nu este problema asta insa as dori daca vrei sa specifici acolo si autorul pentru ca s-ar putea intampla sa mai predic din acest text undeva si, poate cineva din auditoriu sa creada apoi ca eu l-am citit pe blogul tau si acum il predic. Orice mesaj postat pe blog poate fi folosit insa cu “dreptul de autor” daca se poate spune asa. [Atat ideile bune cat si cele mai putin bune imi apartin dupa credinta si intelepciunea pe care o avem fiecare.] Asta ma poate scuti si pe mine si pe altii de probleme in biserici. Poti indica fie sursa solideogloriablog sau Geabou Mihail. Multumesc de intelegere si succes in blogosfera pentru Gloria Domnului!

  7. Iosif said

    “Noi ne inchinam lui Dumnezeu nu pentru ce ne ofera, ci pentru ce este!” Amin!
    Chiar asta a fost si intrebarea testului: “Oare degeaba [pentru nimic sau fara motiv] se teme Iov de Dumnezeu?”
    Sa ne ajute Dumnezeu sa ne inchinam lui doar pentru ca i se cuvine inchinare!

  8. […] Iov 1.13-22 […]

Leave a Reply

 
