Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Este Isus Hristos Iehova, IHWH?

Posted by Calea Domnului on April 20, 2010

Isaia 44.6 „Asa zice Domnul (IHWH), Imparatul lui Israel si Rascumparatorul lui, Domnul ostirilor:”Eu sunt Cel dintai si Eu sunt Cel din urma si in afara de Mine nu este Dumnezeu.”

Inteleg de aici ca:

-Iehova spune ca exista un singur Dumnezeu

-Iehova este singurul Dumnezeu

-Acest Dumnezeu este „Cel dintai si Cel din urma”

Apare insa o problema intrucat altcineva are aceeasi pretentie cu privire la Sine:

Apocalipsa 1.17-18 Si cand L-am vazut am cazut la picioarele Lui ca mort; si El Si-a pus  mana dreapta peste mine spunand:”Nu te teme! Eu sunt Cel dintai si Cel din urma si Cel viu; si am fost mort si iata ca sunt viu in vecii vecilor si am cheile mortii si ale Locuintei mortilor.

Este clar de aici ca Domnul Isus este Cel ce vorbeste si vorbeste despre Sine.

Intrebare: Iehova a spus prin profetul Isaia ca El este „Cel dintai”. Domnul Isus de asemenea a spus apostolului Ioan ca El este „Cel dintai”.  Care este pana la urma „Cel dintai”? Nu se poate ca cineva sa fie „mai intai” decat „cel dintai” si nici „mai in urma” decat „cel din urma.” Deci cine este: Iehova sau Domnul Isus?  Cum se explica faptul ca atat Iehova cat si Domnul Isus fac aceeasi afirmatie despre identitatea proprie?  

Daca Apocalipsa este adevarata si intamplarea descrisa de el este reala atunci intr-adevar Domnul Isus a facut aceasta afirmatie cu privire la Sine. Daca nu a mintit, atunci inseamna ca El este Dumnezeu si pentru ca nu exista mai multi Dumnezeu atunci inseamna ca El este singurul Dumnezeu, adica Iehova. Concluzia este deci: Domnul Isus al Noului Testament este Iehova (IHWH) al Vechiului Testament.

Daca vreau neaparat sa spun ca Iehova nu este Acelasi cu Domnul Isus va trebui fie sa spun ca Domnul Isus a mintit (ceea ce nu pot nici macar sa gandesc) fie sa spun ca apostolul Ioan a mintit sau ca Apocalipsa este gresita si atunci trebuie sa renuntam la ea.

Tu ce zici?

6 Responses to “Este Isus Hristos Iehova, IHWH?”

  1. solideogloriablog said

    Sunt si eu curios sa stiu cum explica Martorii lui Iehova ceea ce am scris mai sus. Alte comentarii care vor sa devieze de la subiect nu vor fi acceptate. Asa ca domnule Gigi si domnule Marcu (prieteni de altfel- am vazut ca uneori folositi acelasi computer), sunt satul de vorbarie si de tactica de a fugi de subiect… si a lua ochii cu altceva. Vreti sa accept comentariile dvs? atunci raspundeti la subiect.
    Eu n-am spus ca versetele acestea sustin trinitatea (desi pot indica spre aceasta), eu v-am spus doar ca versetele acestea spun ca Domnul Isus este Iehova. Nu pricepeti si din subiect ca asta am spus? Trinitatea este partea a doua. Poate vom ajunge si acolo dar aveti rabdare. Sper ca e clar acum.

  2. hope said

    Pai e simplu: Isus e Dumnezeu. Yahweh sau Iehova este Creatorul universului. Iisus este divinitatea si e Atotputernic. Putem sa-i zicem Isus, Iisus, Jesus, Osea, Iosua, ca e tot acelasi.
    Eu sunt Calea, Adevarul si Viata, nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine. Vizitati-ne site-ul, avem carti gratis cu raspunsuri la intrebarile cheie ale vietii.

  3. mihail said

    amin

  4. Isus este Dumnezeu adevarat si viata vesnica.-1 Ioan 5.20.
    alte versete:Fil.2.11. ; Tit 2.13. ; IS. 9.6 ‘Ev. 1.8.

  5. domy said

    Isus este Christosul, fiul lui Dumnezeu Tatal ( Elohim) si impreuna cu Duhul Sfant este de cel dintai si cel de pe urma.

  6. Bogdan said

    http://www.odaiadesus.ro/iehovisti.html

Leave a Reply

 
