Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Ganduri de sinucidere. Ce sa fac?

Posted by Calea Domnului on September 2, 2008

  1. HORIA OPRAN Says:
    August 28, 2008 at 7:40 am e

    SINT PARALIZAT IN CARUCIOR SI AM REPETATE GINDURI DE SINUCIDERE . CE SA FAC ?

Horia m-a surprins intrebarea ta. Nu stiu daca este o gluma (asa cum se mai fac pe bloguri), mi-as dori sa fie o gluma insa eu vreu sa raspund cu toata seriozitatea. De fapt tocmai din cauza asta nici nu ti-am raspuns imediat ca sa nu ma pripesc cu sfaturile, mai ales, fiind constient ca astfel de ganduri sunt tot mai frecvente in randurile tinerilor chiar sanatosi fiind.

Asa cum am spus, caut sa raspund cu toata seriozitatea ca si cand decizia ta ar depinde, sa zicem de sfatul pe care ti-l scriu. Cu siguranta nu este un sfat perfect si probabil nu iti va oferi solutia asteptata de tine. Eu pot doar sa te asigur ca ceea ce iti scriu aici este din inima si cu dorinta de a-ti fi de ajutor, macar o alinare.

Stiu ca iti este greu sa accepti sfaturi de la unul sanatos, care poate sa umble si sa miste dar sper ca vei cantari valabilitatea indemnurilor nu in functie de starea de sanatate pe care o am ci in functie de adevarul continut in ele, stiind ca Adevarul este Domnul Isus, Dumnezeu.

Nu mi-a trecut niciodata prin cap sa ma sinucid. Am vrut insa sa nu mai traiesc in trupul asta. De cel putin doua ori imi amintesc ca mi-am dorit asta cu toata inima. Prima data, poate pe la 15 ani, ma intorceam de la o evanghelizare de la Casa de Cultura din Alexandria unde predicase Luigi Mitoi. In vremea aceea el era pastor la penticostali cred, in Giurgiu si am inteles ca a crescut la orfelinat. Nu stiu sa-ti explic mai mult insa cantarile grupului Speranta si mesajul predicat de omul asta m-au facut sa ma apropii atat de mult de cer incat parca pluteam cand ma indreptam spre casa si cerul, stelele capatasera parca o alta stralucire si o alta semnificatie pentru mine. Am intrat in camera mea, m-am plecat pe genunchi in rugaciune si m-am rugat Domnului sa ma ia de pe pamantul asta si sa fiu cu El. Eram asa de aproape de El, de Domnul incat ma simteam asa de departe de Pamant. Domnul nu m-a ascultat desi mi-am dorit cu toata inima si fara urma de regret.

Da, Horia inteleg. In cazul meu a fost cu totul altceva: tu doresti sa mori pentru ca urasti pamantul iar eu doream sa mor pentru ca iubeam cerul. Tu doresti sa mori pentru ca te urasti pe tine iar eu doream sa mor pentru ca-L iubeam pe Domnul.

Iata cateva lucruri pe care te-as indemna sa le constientizezi si sa le accepti ca si crez al tau. Trebuie sa stii ca problema este in launtrul tau, de fapt este o problema de perspectiva, de credinta si nu atat de boala pe care o ai. Fericirea ta depinde de modul in care privesti realitatea:

1. Sinuciderea inseamna egoism la cel mai inalt grad. Omul care se sinucide, face lucrul acesta pentru ca dorintele lui nu sunt implinite si vrea asta cu orice pret. Pe langa asta, nici nu-i pasa de suferinta pe care o lasa in urma, celor ce-l iubesc.

2. Valoarea ta nu este conditionata de starea de boala sau de sanatate. Tu ai impresia ca nu mai valorezi nimic. Ideea asta in mod inconstient este inoculata in mintea noastra prin valorile false pe care mass-media le propaga: frumusetea, puterea, sanatatea. Spectacolul TV va acutiza si mai mult dorinta de sinucidere intrucat in mod automat te vei compara cu standardul fals al valorii in ce priveste omul. In schimb, citeste Psalmul 139 din Biblie si abia atunci iti vei cunoaste valoarea cu adevarat.

Mai mult, valoarea ta este evidenta prin pretul dat pentru tine. Stii care este pretul tau?

Romani 8.32 El, Care n-a crutat nici chiar pe Fiul Sau ci L-a dat pentru noi toti… Horia, asta este pretul tau. Isus Hritsos a fost dat pentru tine. Asta este valoarea ta. Domnul Isus a murit pentru tine Horia. Nu este suficient? Vezi care este pretul tau? Vezi cum te-a pretuit Dumnezeu?

3. Pentru a cultiva o atitudine multumitoare este indicat sa te compari nu cu cei sanatosi ci cu cei mai bolnavi ca tine. Poate ca ai auzit despre cazul tanarului aceluia fara maini si fara picioare. Asta poate fi o incurajare reala pentru tine. Diavolul vrea sa crezi ca esti singurul in starea aceasta si astfel, in acelasi fel in care animalele de prada, inainte sa le vaneze le izoleaza de turma, tot asa si satana vrea sa te izoleze de oameni pentru ca apoi sa fii o prada usoar in ghearele iadului.

1Petru 5.9 …fratii vostri in lume trec prin aceleasi necazuri ca si voi.

Asa ii incuraja Petru pe crestini. Da, este mare lucru sa stii ca nu esti singur in starea in care te afli. Cand urci un traseu de munte si la un moment dat te ratacesti ajungi sa disperi crezand ca te afli pe un drum pe care nimeni vreodata nu a mai umblat. Daca insa te apropi de o carare bataturita, vezi un semn vopsit pe un copac sau o piatra atunci te inveselesti. Stii ca pe acolo au mai trecut si altii. Nu iti trebuie o autostrada pe munte ci este suficient sa stii ca cel putin inca un om a mai trecut pe-acolo si n-a murit.

Horia, nu esti singurul. E-adevarat, eu nu sunt in situatia ta dar sunt o mare multime in situatia ta. Altii chiar mai bolnavi ca tine. Daca ai cine sa te ingrijeasca, multumeste Domnului si roaga-te pentru ei. O atitudine multumitoare va fi bine pentru tine dar si pentru cei din jurul tau.

4. Apoi Horia, daca te-ai sinucide, crezi ca o sa fie mai bine? Nu stiu cati ani ai si nu stiu cat vei mai trai dar oricat ai mai trai in suferinta, eu consider ca, poate chiar si 50 de ani de paralizie si imobilizare intr-un scaun cu rotile este mai de preferat decat o eternitate in chinurile iadului. In iad sunt fricosii, lasii… vrei sa fii printre ei? Din suferinta paraliziei exista scapare cel putin prin moarte insa din chinurile iadului n-ai nici o sansa.  Ai grija, satana inainte sa-ti ia sufletul vrea sa-ti ia mintile. Cand iti va lua mintile ii vei da de buna voie si sufletul. De aceea, pazeste-ti mintea. Nu lasa ganduri macabre sa-ti cutreiere mintea. Marea lupta pentru tine este lupta mintii.

5. Iti recomand sa citesti povestea lui Jony Eareckson Tada sau cartile lui Philip Yancey: “Unde este Dumnezeu cand sufar” sau “Dezamagit de Dumnezeu.” De asemenea, citeste cartea Iov din Biblie.

Horia, tu ai tot ce trebuie ca sa devi o binecuvantare pentru semenii tai. Tu trebuie sa-ti intorci privirea de la nevoile tale spre nevoile celor din jurul tau. Sunt oameni care pot alerga dar care sunt imobilizati in vicii si pacate.

Horia, daca tot zici ca nu mai ai ce face cu viata ta … de ce nu I-o dai Domnului Isus? Ok, tu ai ajuns sa crezi ca nu mai poti face nimic cu un trup paralizat. Ofera-L Domnului Isus! Coboara in adancul inimii tale, prezinta-te Domnului asa cum esti si ofera-I Lui totul. Incepe cu gandurile tale, apoi dorintele tale… Daca tot doreai sa-ti oferi trupul mortii, de ce n-ai vrea sa mai incerci si asta? Tu n-ai nevoie de trupul tau si de viata ta, da-le Domnului si vei vedea atunci ce poate face Domnul Isus cu ceea ce tu consideri de lepadat. Altii au facut-o si n-au regretat. Incearca si tu!

Horia, mai devreme sau mai tarziu fiecare om va dori sa moara: unii pentru ca urasc pamantul si viata lor iar altii pentru ca iubesc pe Domnul si Imparatia Lui. Iti doresc sa fii dintre aceia care doresc sa moara pentru ca-L iubesc pe Domnul si Imparatia Lui. Daca tot vrei sa mori, lasa ca iubirea sa fie cauza si nu suferinta, iubirea de Dumnezeu si nu egoismul. Domnul fie cu tine Horia. El sa traiasca in gandurile si dorintele Tale, El sa fie viata ta in trupul tau.

Gal.2.20 Am fost rastignit impreuna cu Hristos si traiesc, dar nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine. Si viata pe care o traiesc acum in trup o traiesc in credinta in Fiul lui Dumnezeu Care m-a iubit si S-a dat pe Sine Insusi pentru mine.

Mult har Horia si fa ca suferinta ta sa fie pentru Gloria Lui!

4 Responses to “Ganduri de sinucidere. Ce sa fac?”

  1. violeta shalom said

    Horia, uite un link pentru tine, care sper sa te umple de optimism: e o “poveste” adevarata, o relatare a peripetiilor unui pastor-misionar intr-o jungla plina de canibali. Povestirea este tradusa in limba romana:
    http://shalomshalom.wordpress.com/2008/06/02/povestea-ananasului/

  2. Radu Husau said

    Horia, la situatia ta exista solutie. Si solutia nu este moartea cu atat mai mult sinuciderea.
    Asa cum se spunea mai sus, nu esti singurul in situatia asta. De ceva vreme, ma ocup mai indeaproape de oamenii cu dizabilitati si am inceput , putin ce-i drept, sa cunosc framantarile lor… necazurile lor… frustrarile lor… Dar mai presus de orice am vazut cum Dumnezeu lucreaza in viata lor si o schimba cu fiecare zi ce trece. Nu esti singurul care a avut asemenea ganduri.
    Baiatul impuscat de care se vorbeste si aici, http://www.ziua.net/display.php?id=83082&data=2002-02-09, Gabi a trecut si el printr-o perioada grea… si a ales sa termine cu viata lui veche, dar in modul fericit pentru el, crezand in Isus Hristos, iar in august 2008 a incheiat cu El un legamant in apa botezului. Viata lui e total schimbata, are cu totul alte persepctive, cu toate ca e in carucior si cu dureri deloc usoare. A ales sa fie un invingator, nu un invins. Poate povestea lui Joni Earekson Tada ti se pare cumva ireala, data fiind distanta la care este ea dar sunt multi oameni aici in Romania care au reusit sa fie biruitori in suferinta lor.
    Mai sunt foarte multe cazuri de oameni , tineri sau in varsta care sunt in situatia ta… unii au renuntat la lupta si au ales calea sinuciderii… dar altii au gasit cu adevarat solutia.
    Ai incercat sa iei legatura cu oameni aflati in situatia ta? O simpla discutie pe internet sau telefonic, o tabara de vara impreuna cu ei iti vor schimba cu siguranta gandurile. Daca crezi ca te ajuta, lasa-mi ceva date de contact, sau scrie-mi la rhusau@yahoo.com. Cat tine de mine, dupa puterile mele… sunt gata sa te ajut
    Domnul sa-ti dea linistea de care ai nevoie!

  3. nic bugeac said

    Draga Horia,

    cand am citit al tau gand ce a fost postat pe acest blog m-a cumprins un sentiment de compasiune pt. tine. Te cred ca acuma ai sa spui de ce un strain ca mine incepe aceasta scrisoare cu “Draga Horia” am sa-ti spun si explicatia Dumnezeu te IUBESTE, asa ca daca El Isus care si-A dat viata pt. tine si pt. mine spune Draga Horia, de ce nu as spune si eu la fel ca si El.
    Dumnezeu este dragoste, este atata de Bun ca si-a dat unicul Lui Fiu Isus Hristos ca sa avem viata, nu ori ce fel de viata, o viata din plin fara regrete.
    Am sa continu sa ma rog pt. tine, si daca vrei sa ma cunosti si sa stii de bucuria pe care o am si eu din milioanele de pamanteni de pe acest pamant care au ales sa traiasca pt. Isus nu ezita sa-mi scrii pe acest blog. Nu uita acest lucru ai pret mare in okii Lui Dumnezeu! Darul nemeritat de nimeni pe acest pamant VIATA este si pt. tine…m-ai gandeste-te! Cu Dumnezeu viata merita traita! Daca tu ai trait pana acum pt. tine, incearca sa traesti pt. Isus de acum. Cu pretuire un nou prieten nic

  4. HORIA OPRAN said

    DRAGII MEI CREDINCIOSI,

    VA MULTUMESC MULT PENTRU AJUTORUL PE CARE MI-L ACORDATI . TREC PRIN INCERCARI FOARTE MARI ! EU SOTIA SI BAIETULUL NOSTRU DE 2 ANI SI 8 LUNI AVEM MARE NEVOIE DE INTELEGERE SI AJUTOR . VA ASTEPTAM DE URGENTA . DUMNEZEU SA VA CALAUZEASCA IN TOT CEEA CE FACETI SI SA VA BINECUVINTEZE !!

    HORIA OPRAN

    http://www.horia-opran.ro
    STR.MOLDOVITA NR.16 BLOC M 2 D 9/1 SC.A ETAJ 4 AP 39 SECTOR 4 (LA INTERSECTIA CU EMIL RACOVITA )

Leave a Reply

 
