Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Ce te pot invata copilasii

Posted by Calea Domnului on August 21, 2008

“Lasati copilasii sa vina la mine si nu-i opriti”- a spus Domnul Isus. Da, frumos. Domnul Isus iubea copilasii dar…. ar mai fi spus Domnul Isus asta daca ar fi cunoscut pe nepotii mei, in special pe Ana, nepoata-mea?🙂

Ana, Dany si Andrei sunt trei din nepotii mei de-aproape. Sunt niste copii minunati si ma bucur de ei numai ca uneori imi doresc ca vizitele sa fie scurte. Cine-i cunoaste stie la ce ma refer. Au atata energie-n ei incat cei de la Duracell cred ca daca i-ar fi cunoscut i-ar fi folosit ca reclama in locul iepurasului lor.

De la fiecare din ei am invatat cate ceva. Din pacate eu n-am reusit sa-i invat mai nimic dar ei au reusit sa ma invete pe mine.

Ana cred ca ne-a vizitat timp de 2 saptamani cu gand sa ma invete rabdarea. Pur si simplu n-ai nici o sansa in fata ei. Daca pana si o tanara din biserica a spus ca-i place sa stea cu Ana insa doar pentru o zi, atunci ce sa mai zic eu. Sapatamana asta mi-a dat pauza. Este in “concediu medical” la tara. Din pacate a muscat-o cainele vecinului. Oricum nici cainelui nu cred ca o sa-i fie bine. Nu si-a dat seama pe cine musca. N-ar fi fost de mirare daca ea l-ar fi muscat pe caine. (Glumeam, bine-nteles.)

Dany nu este ca sora-sa Ana dar nici departe nu-i. Dupa kilogramele pe care le are ai zice ca energia este invers proportionala cu greutatea. Mi-a placut un lucru la el. Un lucru care mi-a adus aminte de dorinta Domnului Isus ca noi sa ne facem ca niste copilasi. De fiecare data cand ii spuneam ca ii dau ceva sau ii indeplinesc o dorinta nu uita sa-mi aminteasca: “mi-ai promis ca imi dai sa pictez…; mi-ai promis ca ma “imbraci” cu rolele….; mi-ai promis ca….”. Sincer sa fiu nici nu realizasem inainte cat de important si ce greutate aveau cuvintele mele pentru el. Eu doar ii spusesem iar el a luat-o ca o promisiune.  Interesant, un copil care face apel la promisiunile celor maturi si se increde in ele. Cuvantul celor maturi pentru el este o promisiune. Ma gandeam, daca noi ne-am increde tot asa in promisiunile lui Dumnezeu si am apela intotdeauna la ele…increzandu-ne de fapt in Domnul.

Andrei cu toate ca este cel mai mic este o mare figura si-asta. A iesit dupa mine sa-mi impinga masina. Il rugam sa nu mai impinga masina ca sa nu facem accident insa in acelasi timp eu acceleram ca sa-i dau impresia lui Andrei ca el poate cu adevarat sa impinga masina. Am facut lucrul acesta de trei ori apoi am zis de fata cu bunica-sa:”Mai da puternic e baiatul asta. Pana si masina asta a putut s-o impinga.” Nu va pot descrie in cuvinte imaginea respectiva. S-a retras doi pasi mai in spatele masinii ca si cand, parca ar fi dorit sa vada mai bine marea-i realizare si a ramas uimit de propria-i putere. Nu scotea un cuvant ci doar un zambet in coltul guri ca si cand ar fi zis “Ati vazut voi cine sunt eu? ce puternic sunt?” Crestea inima-n el de bucurie desi nici lui nu-i venea sa creada. El mi-a adus aminte de modul in care Dumnezeu imparte Biruinta Lui cu noi. Ne cheama sa luptam cu cel rau si cu pacatul dar de fapt El a biruit iar noua doar ne da impresia ca suntem “tari.”

Daca ai si tu vreo experienta cu copiii si vrei sa ne-o impartasim scrie un comment.

4 Responses to “Ce te pot invata copilasii”

  1. violeta shalom said

    Fain articol. Duhul sfant te-a ghidat sa faci aceste analogii. Si-ti spun acest lucru pentru ca, daca vei fi laudat – pentru una, pentru alta, sa nu pici in plasa nepotului tau Andrei: nu tu impingi masina (si nici trenul). Ramai langa Dumnezeu in ascultare de El si intr-o stare de smerenie pentru ca El sa poata lucra si in continuare prin tine.

  2. anddij said

    Acest comentariu va fi pe mai multe bloguri, și este adresat explici proprietarului blogului.

    După cum știi, Parlamentul European va supune legalizării căsătoriile între oameni de același sex. Biblia vorbește despro sodomism, acest lucru fiind o urâciune înainte Domnului.

    Te rog mult să scrii un articol în care să îndemni cititorii care au peste 18 ani și au căsuță de e-mail să voteze Petiția online ÎMPOTRIVA homosexualității. Ai libertatea să formulezi cum dorești, dar mesajul să fie clar: ”Spune NU homosexualității!”

    Până acum s-au strâns doar 8000 de semnături, și în România suntem peste 700.000 de evanghelici. Rușine…

    Linkul petiției este: http://www.petitieonline.ro/petitie-p20670044.html

    Te rog în numele Domnului Isus Hristos, postează un articol, sau pune undeva le vedere…știu eu, poate în sidebar? Se poate. Haideti fratilor, nu va lasati pe tanjala cand putem schimba ceva!

    Poți șterge comentariul. Îmi cer scuze pentru că este off-topic!

  3. Messa said

    Sanatate Anei🙂 Sper sa nu ramana cu teama de caini dupa experienta asta. Lui Andrei… poate nu a fost bine sa-l lasi sa creada ca el a impins masina – cand va constata ca de fapt nu e atat de puternic, va avea o dezamagire😦 Despre promisiunile facute lui Dani – TREBUIE respectate, pentru ca asa construiesti un caracter – deci trebuie sa ai grija ce promisiuni faci, ca sa le poti tine – altfel, copilul va fi dezamagit. Si poate invata ca e ok sa nu respecti ce ai spus ca faci. Da, a spune ca faci ceva e echivalent cu o promisiune…

  4. solideogloriablog said

    Multumesc Messa. Ana s-a insanatosit, multumim Domnului. Cat priveste frica de caini, nu cred ca se poate lipi de ea. Cainele de asemenea este bine🙂 l-am vazut mai devreme in gradina.

Leave a Reply

 
