Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

De ce atatea culte

Posted by Calea Domnului on February 26, 2008

Inca de la inceput trebuie sa lamuresc faptul ca eu vad lumea impartita doar in doua categorii si nu in 3, 100 sau 1000 de culte si secte. Din moment ce exista doar un rai si un iad trebuie ca si oamenii pe pamant, in timpul vietii sa se imparta tot in doua.

Se impart in doua in functie de relatia lor cu Persoana Domnului Isus: cei care iubesc pe Domnul Isus ajung in Rai si cei care sunt indiferenti de Domnul Isus ajung in Iad. (Punct!)

„Bine, bine dar de ce sunt atatea culte?”

Eu cred ca este foarte bine ca sunt mai multe culte din cel putin doua motive:

a) pentru ca asa ar trebui sa fie. O intrebare- se falsifica banii de 1 grivnii (sau moneda nationala) sau cei de 200? Raspunsul este ca se falsifica cei de 200. De ce? Pentru ca sunt de valoare.

Ce inteleg eu- lucrurile de valoare se falsifica. Mai inteleg ca, daca exista falsuri inseamna ca originalul trebuie sa fie de mare valoare. Concluzia- daca exista mai multe religii inseamna ca originalul este extrem de valoros. Numarul de falsuri exprima de fapt adevarata valoare a originalului.

b) al doilea motiv pentru care cred ca este bine ca sunt atatea culte- pentru ca Dumnezeu ti-a dat minte ca sa gandesti. Trebuie sa-ti pui mintea la contributie, sa analizezi, sa evaluezi si sa decizi. O incurajare pentru tine este promisiunea Domnului Dumnezeu- „Cutati-Ma si Ma veti gasi daca Ma veti cauta din toata inima.” Asa ca nu este o loterie ci sansele de a-L gasi pe Dumnezeu sunt 100% cu conditia sa Il cauti din toata inima. Deci poti gasi „Acul” in carul cu fan.

Sfatul meu insa nu este sa cauti un cult. Tu nu un cult trebuie sa alegi ci pe Dumnezeu, pe Domnul Isus Hristos. Astfel deci, eu cred ca nu are nici un rost sa discutam despre culte pentru ca:

-nici un cult nu a spus „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine!”

-toate cultele au depravatii lor chiar printre liderii lor. Asa ca n-are rost sa-i condamn pe-ai altor culte cand si noi baptistii ii avem pe-ai nostri

-nu cultul ne-a spus „mergeti si faceti ucenici din toate neamurile botezandu-i in Numele Meu… si iata ca Eu sunt cu voi….” In numele cui botez? In numele cultului? Nu. Cine a promis ca ma insoteste in lucrarea de evanghelizare cultul? Nu, ci Domnul Isus.

-nici macar la cultul meu nu-i pot face reclama. Daca as indrazni, cu siguranta mi-ai aduce suficiente exemple negative din cadrul cultului meu. Da, este adevarat si te cred. Nu despre ei insa vreau sa vorbesc si nu te chem sa fii ca ei. Dumnezeu ne va judeca pe fiecare. Domnul Isus este Singurul de Care nu mi-e rusine, singurul de Care nu ma leapad  si singurul la Care Ii fac reclama.

1Cor.2.2 caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva decat pe Isus Hritsos si pe El rastignit.

1Cor.1.23 dar noi propovaduim pe Hristos cel rastignit…

Chestia cu cultele este un mod prin care diavolu’ arunca praf in ochi oamenilor; este o discutie inutila in care oamenii adesea sunt atrasi de dragul argumentului dar fara nici o eficienta practica. Adesea discutiile se incing pe acest subiect si se opresc aici fara sa poata ajunge la ceea ce este important- adica la Domnul Isus Hristos. Diavolu’ este singurul care se distreaza si castiga de pe urma discutiilor pe acest subiect.

De aceea sfatul meu este sa mergi la Domnul Isus. Nu te chem la baptisti ci te chem la Hristos. Mergi in biserica si in cultul in care Il intalnesti pe Domnul Isus mai clar si dupa Adevar.

Ca sugestie insa ma vad totusi nevoit sa te indrept catre trei culte care au doctrina cea mai apropiata de invatatura Scripturii: Crestini dupa Evanghelie, Penticostali si Baptisti. Nu spun ca toate bisericile ce apartin acestor confesiuni Il prezinta pe Domnul Isus asa cum se cuvine. Nu as indemna pe nimeni sa adere la invatatura Martorii lui Iehova sau adventista.

Cred ca Dumnezeu are copii ai Sai in orice denominatiune doar cu conditia sa iubesca pe Domnul Isus dupa adevarul care i-a fost revelat de Domnul Dumnezeu.

As vrea sa mai adaug aici inca un motiv pentru care cred ca este normal sa fie mai multe culte si anume pentru faptul ca fiecare cult are specificul lui care nu este neaparat bun sau rau si care reflecta cel mai bine personalitatea, cultura si trairile oamenilor dupa specificul lor.

Penticostalii- pun accent pe o traire mai intensa si sentimentala a inchinarii, sunt mai extrovertiti

Crestinii- sunt mai simpli atat in vestimentatie cat si in organizarea bisericii. Pun accent pe viata de familie si o traire modesta. Mi se par mai introvertiti

Baptistii- mai rationali, uneori prea rationali. Mai multa flexibilitate in ce priveste organizarea inchinarii in biserica…etc Mi se par mai echilibrati, mai pe centru- din punctul meu de vedere care bine-nteles este subiectiv. Pentru un penticostal cu siguranta ca mai exhilibrati inseamna sa fii penticostal. Pentru un crestin dupa evanghelie echilibrat inseamna sa fii ca ei. Nu este rau nici una nici alta. Cred ca Dumnezeu permite asta si este OK.

Nu vreau sa spun prea multe ca sa nu se supere nimeni. Aceste cateva pareri sunt subiective si cu siguranta nu sunt valabile tuturor bisericilor din cultul respectiv. De ce sunt eu baptist? Pentru ca marturisirea de credinta baptista reflecta cel mai bine convingerile mele asupra Scripturilor iar practica inchinarii precum si organizarea bisericeasca raspunde cel mai bine personalitatii si nevelului meu de cultura, specificului traditiei religioase, conformatiei mele spirituale. Bine-nteles ca nu orice biserica baptista mi se potriveste insa la nivel de cult asa vad eu lucrurile.

Problema alegerii cultului sau a bisericii ramane la latitudinea fiecaruia dar alegerea Domnului Isus Hristos nu are alternativa si ramane singura garantie a unei alegeri intelepte pe care nu o vei regreta niciodata.

2 Responses to “De ce atatea culte”

  1. Sabina said

    Mesajul tau are o zi intarziere🙂. Aseara au venit deja la mine a patra oara doi Martori si chiar asta m-au intrebat: care e biserica adevarata dupa parerea mea. Le-am spus ca doua lucruri conteaza in masura in care Dumnezeu nu tine seama de vremurile de nestiinta:
    1. Sa creada in Domnul Isus pentru ca in nimeni altul nu este mantuire caci nu este sub cer alt nume dat oamenilor in care sa fie mantuiti
    2. Sa-L caute din toata inima si cu toata puterea pentru ca pe masura cautarii lor vor fi judecati
    In rest, nu pot judeca eu cu ce inima L-au cautat oameni care nu fac parte din biserica mea:

    In fond, problema se pune la fel în plan ascetic si etic: Dumnezeu îmi cere mereu o performanta care ma depaseste (vezi predica de pe munte). Orice credincios stie ca nu va fi niciodata — în planul virtutii — la nivelul cerut. Dar nimeni nu se gîndeste sa abdice de la efortul ascetic, sub cuvînt ca, oricum, el e de neîmplinit. Aspir ofensiv la desavîrsire, stiind bine ca n o voi dobîndi. La fel, trebuie sa aspir ofensiv la cunoastere, stiind bine ca n o pot detine.
    Vom fi masurati cu masura aspiratiei noastre si nu cu aceea a realizarii ei.
    Daca n ar fi asa, nimeni dintre noi nu s ar mîntui

    – A. Plesu Jurnalul de la Tescani

  2. Scindarea Crestinismului nu are nimic de a face cu Hristos ,ea apartine unei Clase aparte din sanul Biserici ,care are mai mult conotatii politice si de dominare a lumii,in rest propaganda si sperietoare.
    Dint-o Biserica ,s-au desprins mai multe madulare din care unele au putrezit de tot intre timp, altele incerca sa infecteze Biserica adevarata prin multiple metastaze.
    E cazul tuturor sectelor rezultate dupa Reforma: Lutherana, Presbiteriana, Menonita, Baptista, Adventista, Penticostala …

    Cat de mult iubeste Domnul dezbinarile?

    Cei care produc dezbinari in Biserica ,sunt denumiti “oameni firesti, care nu au Duhul”, iar scopul lor imediat si de perspectiva este atacul asupra unitatii credintei…

    “Aceştia sunt cei ce fac DEZBINARI, (oameni) fireşti, care nu au Duhul.” (Iuda 1,19)

Leave a Reply

 
