Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

In lumea larga si bazele SDG ep.3

Posted by Calea Domnului on February 8, 2008

In lumea larga- Oradea 1998

Aveam 18 ani si nu iesisem prea mult in lume. Chiar nu-mi amintesc sa fi plecat in vreo tabara sau in calatorie departe de casa, fara parinti. Probabil datorita faptului ca eram mai multi fratii si cei mai mari aveau prioritate sau poate ca mama era obisnuita sa ma vada pe-acasa. Ajunsesem ca Iacov -„om linistit care statea acasa in corturi.”

Abia apoi urma sa vad cat de linistit eram. La inceput aveam emotii ca nu o sa ma descurc singur departe de casa insa a venit vremea cand am fost condus de fratele meu Adi la gara din Alexandria cu destinatia Oradea. Au trecut de-atunci 10 ani de zile de singuratate si „pribegie” prin tara, departe de casa fara sa fi plans vreodata de dorul casei. Cand ma uit acum in urma si ma-treb cum a fost posibil asa ceva nu gasesc decat o singura explicatie- in Domnul Hristos avem totul deplin.

Ce-am cautat la Oradea? Institutul Biblic Emanuel de pe Nufarului 87 si-a deschis portile si pentru mine. Tatal meu, desi era pastor totusi n-a insistat sa merg la seminar ci ma indemna sa merg la medicina sau in alta parte. Nu stiam cum sa inteleg asta … probabil a fost un test sa vada ce cred eu sau poate ca era constient de greutatile slujbei de pastor.

Un an de zile am studiat la Oradea avand coordonator de grupa pe fr. Bartos Emil. Colegii de camera parca mi „i-am adus de-acasa”: Ruben Ologeanu si Emanuel Stancu din Alexandria iar Adiel Stefanescu, cel cu pile la fratele Marius Cruceru (cumnat) venea din Bircii- poate ca prietenia lor m-a ajutat sa ma adaptez mai usor tranzitiei „spre lumea larga.”

Lucrarea de licenta -Bucuresti 1999-2002

Anii urmatori i-am continuat la Institutul Teologic din Bucuresti.

La varsta de 21-22 aveam sa descopar mai clar scopul vietii. Pregateam subiectul de licenta la Institutul Teologic Baptist din Bucuresti. Subiectul a fost „Suprematia lui Hristos in Iconomia lui Dumnezeu.”- o analiza exegetica a imnului cristologic din Col.1.15-20. Am avut ca si coordonator de lucrare pe dr. Charles Quarles. Un om extraordinar. Un om de caracter si sunt mandru ca am fost singurul care am reusit sa fac lucrarea de licenta sub indrumarea dansului. De asemenea fr. Baban Octavian mi-a fost de mare ajutor la finalizarea lucrarii.

A fost un timp binecuvantat cand m-am apropiat mai in detaliu, prin Duhul Domnului si prin Cuvant de Domnul Isus. Eram coplesit de maretia Lui si de emotie, de bucurie incat, in timp ce scriam lucrarea si concluziile cu privire la maretia Domnului plangeam de bucurie asa cum stam in fata computeriului. Din cand in cand ma opream si ma minunam de ceea ce este Persoana Domnului Isus.

Acum aveam sa descopar pentru prima data conturul scopului vietii mele- Am inteles ca Hristos este scopul. Pot spune ca atunci s-au pus bazele conceputului Soli Deo Gloria.

Nu terminasem de finalizat lucrarea de licenta insa am simtit ca inima mi-era plina de cuvinte de lauda pentru Imparatul asa ca m-am oprit din ceea ce scriam si am inceput sa scriu altceva- ceea ce urma sa devina dedicatia lucrarii mele de licenta. Iata cum suna:

Dedic aceasta lucrare Aceluia cu privire la Care infinitatea numarului de cuvinte precum si profunzimea continutului pe care l-ar putea transmite isi dovedesc insuficienta si ineficacitatea capacitatii de comunicare a frumusetii caracterului si a maretiei naturii Sale Care transcende timpul si spatiul si pe Care existenta nu o contine si nici nu o poate exprima in toata plinatatea ei deoarece Ea este inainte de a fi si a existat inainte ca existenta sa existe.

In El, sufletul meu se cufunda, isi recunoaste originea si in El exista cu adevarat bucurandu-se sa coboare in adancul infinit al cunoasterii Aceluia Care a creat sublimul, abisul si eternitatea. Mangaierea Lui este adierea unui susur bland, pacea Lui depaseste intelegerea inteleptului iar dragostea Lui ma copleseste. Prezenta Lui ma inconjoara si viata mea in El consista. Puterea Lui e nepatrunsa, Cuvantul Lui cutremura temeliile muntilor, cerul se-ngrozeste si Soarele se stinge. Ostirea ingereasca Lui I se inchina si prezenta Lui alunga multimea demonilor.

El este Hristos Isus in Care Tatal isi gaseste placerea si pe Care, Sfantul Duh Il proslaveste prin sfanta Sa Biserica rascumparata in timp pentru eternitate.

Aceasta lucrare, rodul eforturilor mele limitate, cu siguranta se dovedeste prea saraca pentru a expune putin din maretia Celui Nepatruns. Pentru El a fost scrisa; daca este o jertfa este pentru El- Cel Ce s-a jertfit. Daca este putina intelepciune este pentru El- in Care sunt ascunse toate comorile intelepciunii si ale stiintei. Prezenta si, in acelasi timp absenta vreunui lucru este pentru El.”

Prin harul Domnului in anul 2002 aveam sa inchei cursurile ITB din Bucuresti fiind al treilea din clasa dupa Claudiu Handaric (sef de promotie, acum pastor la Baia Mare) si Vitalie Schiopu (o enciclopedie ambulanta, acum pastor la Nisporeni in Republica Moldova si profesor de teologie la Chisinau). Chiar daca am fost al treilea din clasa (din cate stiu eu) totusi vreau sa amintesc cu deosebit respect ca cel putin Stoian Iulian (pastor la Tandarei) si Stoian Doru (pastor la Calarasi) erau cu mult inaintea mea in ce priveste inteligenta, cunostinta, constiinciozitatea. Am avut colegi deosebiti insa acestia patru in mod special fac parte si astazi dintre „vitejii Domnului.”

Anii studentiei au marcat o perioada importanta din viata mea in ce priveste slujirea Domnului. Homiletica fr. Talpos mi-a oferit o directie in ce priveste predicarea; oameni ca fr. Bartos Emil si Silviu Tatu mi-au aratat ce inseamna excelenta academica. Fr. Marius Cruceru si Preston Pearce au dovedit o inima de pastor si relatii calde cu noi studentii in timp ce dr. Charles Quarles inspira demnitate si integritate.

Multumesc Domnului pentru profesori si colegi, pentru sanatate si puterea de a duce la bun sfarsit pregatirea teologica universitara.

One Response to “In lumea larga si bazele SDG ep.3”

  1. Sabina Popa said

    Lucrarea asta a ta de licenta mi-ar fi de mare folos pentru ca eforturilor mele de acum sunt ca sa-L pricep mai bine pe Domnul Isus si as vrea sa-L descriu altora intr-o atitudine de reverenta, in maretia si frumusetea Lui. Mi-aduc cu drag aminte de rugaciunea proaspata a pocaintei mele cand ziceam in mod constant “Doamne copleseste-ma cu frumusetea Ta”.Si m-a coplesit!🙂 Voi n-ati avut “dorurile” sufletului vostru specifice unei anumite perioade? Dorinte dominante in comparatie cu celelalte. Pe cea de acum o identific inca ca fiind un vers dintr-o cantare “Alerg la Tine, tanjesc dupa iubirea Ta” si ma vad alergand cu un dor adanc spre bratele Domnului.. Dar voi?

Leave a Reply

 
