Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

A fost jale

Posted by Calea Domnului on December 29, 2007

“Cum a fost de craciun?!” a fost intrebarea cu care m-a intampinat fr. Chiu Mihai si sotia dansului. Multi altii mi-au pus aceiasi intrebare. Cu parere de rau insa am avut si eu acelasi raspuns “A fost jale!”

Nu stiu cum sunt altii dar eu cand ma gandesc la ziua de luni seara stiu ca totul a fost frumos mai putin timpul de predica. Ati ghicit- eu am predicat. Ma gandeam sa nu va spun dar totusi am zis sa va spun.

Nu vreau sa ma justific. Ideea este ca nu am avut inspiratie zilele-acestea. Pot spune ca mesaj am avut insa a lipsit puterea Duhului. Biserica era amortita, obosita iar eu simteam povara minutelor care imi mai ramasesera. M-as fi oprit si-as fi incheiat-o inainte de vreme… sau cine mai stie, poate chiar atunci era vremea sa inchei. M-as fi bagat sub amvon daca ar fi fost loc… poate. Imi era greu sa fixez priviriele oamenilor ca altadata cand eram convins de ceea ce spun. Si acum eram convins ca ceea ce spuneam era corect insa ma indoiam ca biserica avea nevoie de ceea ce le spuneam.

Apoi un alt moment greu mai este si acela cand salut biserica la usa. Asa greu mi-a fost sa dau mana cu dansii cand mi-era de fapt rusine de mine. Offf…grele momente.

Cand ma gandesc ca o multime de oameni vin la biserica cu sufletul flamand. Unii dintre ei sunt constienti de asta iar altii nu sunt. Eu insa sunt. Si mai stiu ca ei n-au nevoie sa ma vada pe mine ci au nevoie de hrana iar eu sunt responsabil de asta.

Domnul Isus a spus ca “din prisosul inimii vorbeste gura” insa la mine inima era goala de mesaj. Parca mai aveam putin si-mi dateam suflarea la amvon. Aveam mesajul doar pe coli de hartie nu si in inima.

Nu stiu cam cati sunt prezenti de obicei… din 190 de membri poate in jur de 150 cu apartinatori? Nu stiu…oricum, ganditi-va ca oamenii astia imi incredinteaza fiecare cate 40-50 de minute (cam asa sunt predicile mele… uneori depasesc cand este har de sus) din timpul lor. 150 x 50min =125 de ore care, in cazul in care predica ar fi un dezastru ar fi putut sa petreaca timpul ala intr-un mod mai profitabil.

Bine ca n-ati venit luni seara la noi la Biruinta. Mai bine ar fi fost sa veniti voi si sa nu fi fost eu. Totusi as fi preferat alta varianta: sa fi venit si voi, si eu si Domnul cu harul Sau. …sau a fost?! Sper sa nu gresesc, sa nu se supere Domnul pe mine dar eu m-am simtit groaznic. Oricum n-a fost vina Domnului. Mie mi-a fost rusine de mine.

Cata responsabilitate? Biblia spune “blestemat este omul care face cu nebagare de seama lucrul Domnului.” Oamenii au nevoie de un Cuvant din partea Domnului- daca noi nu li-l dam atunci cine?

Doamne ai mila de mine, indura-te de mine si de ceilalti barbati ce se ridica in Numele Tau. Da-ne Doamne intelepciunea de a sta in prezenta Ta. Fa-ne Doamne harul de “a lua parte la sfatul Tau” pentru ca apoi sa putem iesi din prezenta Ta cu mesaj pentru poporul Tau.

Apropo- cand iti aduci aminte, inalta o rugaciune si pentru noi pastorii, predicatorii. Avem nevoie de har de sus. Roaga-te pentru cei ce slujesc cu Evanghelia in biserica ta. Chiar in seara asta, cand te rogi adu-i ‘naintea Domnului.

5 Responses to “A fost jale”

  1. ionel said

    pace sfanta – stiati ca altfel vede DOMNUL DE SUS stare de spirit a fiecarui muritor? indiferent de conjunctura unde te afli stai pe turn ca, Habacuc? ai citit finalul cartii Habacuc? sigur ca da! hai frate ,stii ca ziua e pe sfarsit? cum vei fi gasit in lucrul incredintat? stiti cum am citit acest articol? -printre randuri! e o stare de oboseala a fiintei si a mintii dar, nu si a duhului din fr.meu stiti ca va continua cu mai multa daruire si consacrare?……

  2. gianina said

    Dar… oricat de grava ar fi rusinea,ea nu trece dincolo de puterea de rascumparare a Domnului Isus.Cand aducem inaintea Lui problema care ne-a adus rusinea,El este gata sa ne ierte si sa restaureze demnitatea noastra.Intr-un fel am putea fi recunoscatori pentru rusine.Ea este o binecuvantare deghizata.Fara rusine am putea sa alunecam spre dezastru fara sa ne dam seama de problema din sufletul nostru.Daca exista un lucru mai rau ca rusinea,acesta este a fi fara rusine.
    Biblia ne invata si cum sa evitam rusinea si cred ca este cel mai bun indemn:O,de ar tinti caile mele la pazirea oranduirilor Tale!Atunci nu voi rosi de rusine,la vederea tuturor poruncilor Tale! (Psalmi 119:5,6)

    Har si pace de la Domnul!

  3. teologeanu said

    Nu stiu ce te-a apasat, dar sunt momente in care intr-adevar cuvintele se intorc inapoi ca niste mingi de tenis pe care le trimti catre un zid. De cele mai multe ori o rugaciune rezolva multe sentimente de vinovatie. Alteori, chiar e nevoie de pocainta.

    Fii binecuvantat!

  4. solideogloriablog said

    Multumesc Ionel pentru incurajare.
    Este-adevarat Gianina ca si dezamagirile-astea sunt de mare folos.
    Multumesc Ruben. Avem nevoie de harul Sau. Ce-am fi fara El?!

  5. cornelbucur said

    nu dispera,
    predicatorul predica, pastorul pastoreste, altceva nu poti face… si Harul lui te ajuta sa stai in spartura. Oamenii vor sa le vorbesti din inima, chiar daca ai o predica bine pusa la punc nu isi amintesc prea mult. Dar isi amintesc ceea ce le-ai spus cu toata inima.
    Stai tare si nu te lasa… restul se rezolva.

Leave a Reply

 
