Soli Deo Gloria

Din El, prin El si pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sa fie gloria in veci! Amin. Rom.11.36

Cand nu am chef…

Posted by Calea Domnului on November 3, 2007

 Ce sa fac atunci cand nu simt, cand nu am chef?

Imagineaza-ti ce s-ar intampla daca incepand de maine…

-studentii s-ar prezenta la cursuri si la examene doar daca simt

-muncitorii, angajatii ar merge la munca doar daca simt

-am merge la biserica, ne-am ruga sau am canta doar daca simtim

Totul ar fi un haos. Cei mai multi dintre boschetari si ratatii societatii sunt aceia care au facut doar ceea ce au simtit refuzand sa faca si ceea ce trebuia sa faca. Multumim Domnului ca mai sunt oameni care fac si altceva decat ceea ce simt- fac ce trebuie.

Uneori nu simtim ca trebuie sa facem anumite lucruri. Totusi asta nu inseamna ca ele nu trebuie facute. Dimpotriva poate unele dintre cele mai importante lucruri in viata au fost acelea pe care nu am simtit ca trebuie sa le facem ci le-am facut doar pentru ca trebuie: scoala, prezentarea la examene, serviciul, sa prinzi trenul de dimineata…etc

Nevoi simtite si nevoi reale.

Pe cand eram la master la un curs de consiliere am invatat ca in fiecare din noi exista doua categorii de nevoi: simtite si nevoi reale. Iata doua exemple:

Ex.1 in copilarie, atunci cand jucam mai tot timpul fotbal pe strada tata ma striga „Mita, treci in casa si pune mana pe carte!” [Eu, copil fiind credeam ca nevoia mea este de joaca insa tatal meu constientiza mai bine nevoia mea reala- de a invata carte]

Ex. 2 In Marcu 2.1-12 a fost adus la Domnul un slabanog pentru vindecare fizica, asta era nevoia lui simtita. Totusi Domnul Isus ii spune „Iertate iti sunt pacatele!”. [ Concluzia este ca nevoia de vindecare fizica era nevoia simtita de slabanog. Insa nevoia lui reala era iertarea pacatelor- slabanogul nu era constient de asta.]

Concluzia:

– nu doar ceea ce simtim este nevoia noastra. Adesea nevoile pe care nu le simtim sunt adevaratele noastre nevoi: iertarea pacatelor, trairea in ascultare de Duhul, sfintirea…-acestea fac parte din nevoile noastre reale chiar daca nu le simtim asa cum simtim nevoia de odihna, hrana sau relaxare. Totusi trebuie sa ne ocupam de ele.

Aplicatie– de cele mai multe ori nu vei simti ca trebuie sa mergi la biserica, ca trebuie sa te rogi sau ca trebuie sa studiezi Biblia insa asta nu inseamna ca nu trebuie sa facem toate aceste lucruri sau ca nu avem nevoie de ele.

Nu iti spun sa fii constient de nevoile tale simtite pentru ca le simti; sa fim constienti si sa satisfacem nevoile noastre reale, nevoile pe care adesea nu le simtim dar de care depinde fericirea si viata noastra. Biblia este aceea care ne descopera si ne constientizeaza de nevoile noastre reale. Citeste Biblia chiar daca nu simti, mergi la biserica chiar si cand nu ai chef, canta chiar daca nu simti… roaga-te chiar daca nu simti. Toate acestea sunt de domeniul lui TREBUIE.

Leave a Reply

 
